به کدام بِرندمان باید افتخار کنیم؟
کد خبر: 3889140
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
آقاپور:

به کدام بِرندمان باید افتخار کنیم؟

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال به‌عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: زمانی که بِرند محصولی در سطح ملی پیشرفت کند، مورد افتخار مردم آن کشور خواهد بود و در همه جای کره زمین نسبت به آن حس غرور دارند؛ اما ما به کدام بِرندمان باید افتخار کنیم؟

«جهش تولید» تنها راه نجات کشور از بحران اقتصادی استمعصومه آقاپورعلیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نامگذاری سال به‌عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: تنها راه کشور برای نجات از بحران اقتصادی جهش تولید است که در این خصوص باید بیشتر به تولیدات غیر نفتی توجه شود.

وی در مورد کاهش واردات و عدم وابستگی به تولیدات خارجی در سال جدید گفت: کاهش واردات و عدم وابستگی به تولیدات خارجی ازجمله اقداماتی است که باید در سال «جهش تولید» به آن توجه شود؛ در همین راستا باید کمیت و کیفیت کالاها افزایش پیدا کنند و سطح استاندارد کالاها، کاهش قوانین و مقررات و استفاده از منابع در بخش عرضه تا جایی که به نقطه مطلوب برسیم مورد توجه قرار بگیرد تا سطح انتظار متقاضیان و تقاضاکنندگان مرتفع کند.

آقاپور، افزود: با وجود رشد تکنولوژی هنوز مدیریت‌ها به‌صورت سنتی است به فرض مثال در بخش بازاریابی، بازارسنجی، مطلوبیت‌ها و سطح انتظارات متقاضیان، واحدهای تولیدی هزینه زیادی برای بالا بردن کیفیت محصولات خود نمی‌کنند، کالایی را تولید کرده و متقاضیان را مجبور به خرید و مصرف همان کالا می‌کنند، مصرف‌کنندگان هم به دلیل محدودیت انتخاب مجبور به خرید کالا از بین بد و بدتر هستند.

لزوم بازارسنجی

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولیدکنندگان باید تغییر نگرشی در تولید کالاها داشته باشند و با بازارسنجی، انتظارات مشتریان برطرف کنند، یک مشکل فرهنگی به نام برندسازی داریم که باز می‌گردد به ۵۰ سال گذشته، باید بپذیریم نتوانستم در تولیدات داخلی در کشور برندسازی کنیم تا در سطح جهانی با آن برند کسب درآمد کرده و افتخار کنیم.

وی تأکید کرد: تعدادی از مشتریان کالاهایی که مصرف می‌شود به خاطر برند شناخته شده آن‌هاست، برند برای مصرف‌کننده نوعی شخصیت‌آفرینی و نیاز محسوب می‌شود؛ تمام عوامل یاد شده دلیلی می‌شود برای ورود کالاهای وارداتی به کشور و تقاضا برای مصرف، این اشکالات و کمبودها زنجیره‌وار باز می‌گردد به کل کشور و متاسفانه ما هنوز نتوانستیم برای کالاهای خود برندسازی کنیم تا بتوانیم در سطح ملی و بین‌المللی کالایی را به نام ایران به لحاظ کمی و کیفی معرفی کنیم.

آقاپور گفت: زمانی که بِرند محصولی در سطح ملی پیشرفت کند، مورد افتخار مردم آن کشور در همه جا خواهد بود بدون شک در سطح جهانی هم مورد استقبال واقع می‌شود، چند سال قبل گروهی از کشور ژاپن برای یک کار پروژه‌ای مهمان کشور ما بودند درحین ارتباطات و رفت و آمد ماشین تویوتایی که گویا با مشکل فنی بیش از یک‌هفته در خیابانی پارک بود نظر آن‌ها را به خود جلب کرده و با اصرار شروع به شستشوی ماشین تویوتا کرده‌اند، بعد از اتمام کار این جمله را تکرار کردند که پاسخگوی تمام کنجکاوی گروه پژوهشی بود، تویوتا ساخت کشور ژاپن است، «ژاپن یعنی تویوتا»، «تویوتا یعنی ژاپن» بِرَندی که مردمش به آن افتخار می‌کنند در همه جای کره زمین نسبت به آن حس غرور دارند، ما به کدام برندمان باید افتخار کنیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآوری کرد: هر کشوری با توجه به منابع داخلی خود از نیروی انسانی گرفته تا منابع طبیعی شروع به برندسازی در سطح ملی و جهانی می‌کند؛ نیاز نیست کشور ما در همه زمینه اقدام به تولید کند می‌تواند با توجه به داشته‌هایش شروع به تولید محصولات با کیفیت کند تا بتواند در سطح جهانی به تولیدات خود افتخار و آن را به یک برند تبدیل کند.

انتهای پیام
captcha