نیاز «جهش تولید» به تفکر جهادی
کد خبر: 3889141
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

نیاز «جهش تولید» به تفکر جهادی

برای تحقق جهش تولید نیازمند یک تفکر واحد جهادی با روحیه بسیجی هستیم که بتوان با عبور از بحران‌ها به سرمنزل مقصود رسید.

18 فروردین//«جهش تولید»؛ نیازمند تفکر جهادیاقتصاد ایران با توجه به شرایطی که وابسته به آن است در یک فرآیند طبیعی امکان تحقق رشد مثبت تولید ناخالص داخلی را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد به جهش اقتصادی دست پیدا کند؛ فقط در یک صورت این امکان به‌وجود می‌آید و آن اینکه قبل از همه تحولات ساختاری و بنیادین در شیوه حکمرانی اقتصاد ایران چاره‌اندیشی شود.

جهش تولید با جهش قاچاق و جهش واردات و جهش رکود و بیکاری رابطه عکس دارد؛ جهش تولید موجب توقف قاچاق، بیکاری و رکود می‌شود و عدم توجه به جهش تولید قاچاق کالا و رکود و بیکاری را به‌دنبال دارد.

جهش تولید امکان تقویت صادرات غیرنفتی و ترمیم اختلال صادرات از مسیر کشورهای همسایه با هدف کمک به پوشش نیازهای ارزی کشور در شرایط تحریم را فراهم خواهد کرد؛ مهم‌ترین عامل که از آن می‌توان به روغن چرخه‌های تولید یاد کرد این است که همه اقدامات نظام پولی، بانکی و مالی در خدمت تولید بسیج شوند و این زمانی قابل تحقق است که همه تصمیمات و ساز و کارها بر اساس ارتباط مستقیم با بخش واقعی اقتصاد تنظیم شوند.

جهش تولید در واقع جهاد تولید است

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای تحقق جهش تولید نیازمند یک تفکر واحد جهادی با روحیه بسیجی هستیم که بتوان با عبور از بحران‌ها به سرمنزل مقصود رسید که ابتدا باید این مهم به یک فرهنگ قابل پذیرش میان مسئولان جانمایی و سپس در جامعه ریل‌گذاری شود.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر تقویت توان اقتصادی کشور تأکید کرده‌اند، افزود: ایشان با نامگذاری سال‌های اخیر نشان دادند که دغدغه نخست ایشان مسائل اقتصادی کشور است.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، اضافه کرد: جهش تولید در واقع جهاد تولید است و باید برای تولید اهتمام بیشتری شود. وقتی بحث جهش مطرح می‌شود، یعنی آنچه فعلاً انجام گرفته است قانع‌کننده نیست و نیاز جامعه را برآورده نمی‌کند.

وی، جهش اقتصادی را موجب برطرف شدن نیازهای جامعه دانست و بیان کرد: با درنظر گرفتن نیاز جامعه از لحاظ اقتصادی، جهش اقتصای موجب برطرف شدن نیازهای جامعه می‌شود؛ با استفاده بهینه از رونق تولید، جهش تولید ملموس خواهد بود.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، با اشاره به سهمیه هر ایرانی در شعار سال، تأکید کرد: هر ایرانی در شعار سال سهمیه‌ای دارد، همه باید به میدان بیایند تا در انتهای سال، همگان راضی باشند.

جهش تولید باعث رونق معیشت می‌‌شود

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌‌و گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: جهش تولید باعث روتق اقتصاد و معیشت و رفاه برای اجتماع می‌شود و برای جهش تولید باید اراده، همت و فکر راه بیفتد.

وی جهش تولید را پاداش دوری از ناامیدی دانست و یادآور شد: جهش تولید پاداش همت، تلاش و دوری از ناامیدی است، درپی کار جهادگونه جهش تولید قابل پیش‌بینی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه، با اشاره به این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمن در طول همه این سال‌ها ظرفیت مناسبی برای خودکفایی و رهایی از وابستگی بوده است، بیان کرد: مردم و مسئولان کشور باید از فرصت تحریم‌ها برای قطع وابستگی به سایر کشورها استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha