«جهش تولید» با افزایش تولید داخلی محقق می‌شود
کد خبر: 3889538
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

«جهش تولید» با افزایش تولید داخلی محقق می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز، گفت: «جهش تولید» با افزایش تولید داخلی در بخش‌های مختلف به‌ویژه صنعت و کشاورزی محقق می‌شود.

«جهش تولید» با افزایش تولید داخلی محقق می‌شودیونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: «جهش تولید» با افزایش تولید داخلی در بخش‌های مختلف به‌ویژه صنعت و کشاورزی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود تحریم‌های دشمنان، عملکرد بخش صنعت و تجارت در کشور به ویژه در این استان مثبت بود، افزود: در سال جدید به شدت با کاهش درآمدهای ارزی مواجه خواهیم شد؛ بنابراین باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تولید داخلی جهش ایجاد کرد.

ژائله، اظهار کرد: در سال جدید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای جهش تولید باید با تولید محصولات با کیفیت جهانی و صادرات آن‌ها به بازارهای جهانی به‌ویژه کشورهای منطقه، نیازهای ارزی خود را تأمین کنیم.

رئیس اتاق بازگانی تبریز با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: اولویت اول امسال باید توجه به تولید داخلی در بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت این بخش برای تأمین نیاز کشور به محصولات کشاورزی باشد.

وی اولویت دوم کشور را داخلی‌سازی ماشین‌آلات و قطعات بخش صنعت اعلام کرد و ادامه داد: در این بخش باید با استفاده از ظرفیت بالای صنعتگران توانمند داخلی بتوان علاوه بر حفظ اشتغال موجود در سطح کشور و استان زمینه ایجاد استغال بیشتر را فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: مدیران ارشد نهادها، ادارات دولتی و بانک‌ها نیز باید با تلاش جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید داخل و بخش خدمات زمینه را برای جهش تولید در سطح کشور و این استان فراهم کنند.

ژائله، افزود: در زمان کنونی بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم باشند تا با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بتوان با جهش تولید زمینه صادرات محصولات به بازارهای جهانی و کشورهای همسایه را فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha