توجه به آرمان‌های متعالی از مهم‌ترین شاخصه‌های هنر انقلابی است
کد خبر: 3889745
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

توجه به آرمان‌های متعالی از مهم‌ترین شاخصه‌های هنر انقلابی است

فرمانده سپاه عاشورا با صدور پیامی هفته هنر انقلاب و شهادت مرتضی آوینی را گرامی داشت و گفت: هنر انقلابی توجه کردن و توجه دادن به آرمان‌های متعالی است.

توجه به آرمان‌های متعالی از مهم‌ترین شاخصه هنر انقلابی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا، با صدور پیامی هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت مرتضی آوینی را گرامی داشت. متن پیام بدین شرح است:

همین طلیعه سخن، درود بی پایان خویش را نثار پیر فرزانه‌ای می‌کنم که ناب‌ترین تعریف و تعبیر را از هنرِ انقلاب اسلامی ارائه کرد و فرمود: «هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست».

از دیدگاه انقلاب اسلامی، هنری ستوده و ارجمند و شریف است که از عنصر «تعهّد» و «سازندگی» و «تربیت» برخوردار باشد. هنری که ارزش‌های مقدس و والا را نشان دهد و فطرت انسانی را به سمت کمال سوق دهد. به تعبیر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب؛ «هنر دقیق‌ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های شریف است».

از نگاه انقلاب اسلامی اگر هنر برآمده از فضائل انسانی و معارف الهی نباشد، جوامع بشری را به ناکجاآباد خواهد کشانید.

در واقع هنر انقلابی توجه کردن و توجه دادن به آرمان‌های متعالی است. هنر انقلاب انذاردهنده، امیدبخش، عدالتجو، راه نشان و روشنی‌بخش است. شهید آوینی معتقد بود «هنرمند باید اهل درد باشد و این درد نه تنها سرچشمه زیبایی و صفای هنری، بلکه معیار انسانیت است».

سیدمرتضی آوینی تمام تلاش خود را بکار گرفت تا با زبان هنر مبلّغ خوبی برای انقلاب و زبان گویایی برای آرمان‌های مردم باشد. می‌گفت: «قلب هنرمند باید جلوه‌گاه حسن و بهاء حضرت حق باشد و آیینگی نیز بداند» و آثارش گواه این ادعای اوست.

حالا با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار و پاسداشت دهه هنر انقلابی، این ایام مبارک را به همه هنرمندانِ انقلابی استان تبریک و تهنیت گفته و توفیق همه شما را در خلق آثار فاخر هنری از درگاه خداوند متعال خواهانم.

انتهای پیام
captcha