افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۱۲۱ نفر
کد خبر: 3890027
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۱۲۱ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: با شناسایی ۳۰۶ بیمار جدید در ۴۸ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۱۲۱ نفر رسید.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به 2121 نفربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شب گذشته، 19 فروردین‌ماه، گفت: با شناسایی 306 بیمار جدید در 48 ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی به 2121 نفر رسید.

وی افزود: با فوت 17 بیمار مبتلا به کرونا طی 48 ساعت گذشته، فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در استان به 201 نفر رسید.

صومی، با اشاره به اینکه البته افزایش این دو روز ناشی از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و حاصل سفرهای غیرضروری در عید است، گفت: تعداد فوتی‌ها در این دو روز کاهش یافته ولی تعداد افرادی که به تهویه مکانیکی نیاز دارند به ۷۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تأکید به اینکه افزایش مبتلایان به کرونا نشانگر این است که مردم کرونا را جدی نگرفته و آن را یک شوخی می‌دانند، گفت: امروز یک آزمایشگاه پی سی آر در بیمارستان امام رضا(ع) ایجاد شده است و قرار است تا دو آزمایشگاه دیگر نیز آماده شود تا روزانه از یک هزار نفر آزمایش گرفته شود.

صومی ادامه داد: هدف از گسترش آزمایشگاه‌ها، شناسایی سریع و درمان مبتلایان و قطع این زنجیره در فاز پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به دو فاز درمان و پیشگیری در قطع شیوع ویروس اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی در تبریز هستند و مطالعات نشان داده که هر جا تجمع باشد، در آن نقطه بیشترین مبتلا را داریم.

انتهای پیام
captcha