هنر انقلابی به‌دنبال روشنگری و عدالت‌جویی است
کد خبر: 3890028
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

هنر انقلابی به‌دنبال روشنگری و عدالت‌جویی است

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هنر انقلابی به‌دنبال روشنگری و عدالت‌جویی در جامعه است، گفت: نقش هنر در بیان و تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی بی‌بدلیل است.

هنر انقلاب به دنبال روشنگری و عدالت جویی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری استان عصر روز سه‌شنبه، 19 فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس، با بیان اینکه ۲۰ فروردین‌ماه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفته شده است، گفت: همه ساله از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ماه در مراکز استان‌ها به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و تجلیل از هنرمندان انقلابی مراسم متنوعی برگزار می‌شود که امسال نیز با وجود شرایط بحرانی، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) فرموده‌اند «هنر دمیدن روح تعهد است در کالبد انسان‌ها»، هنر و هنر ارزشی، هنری متعهد به انسان‌ها، ارزش‌ها و حقیقت‌هاست؛ لذا این هنر است که می‌تواند با ظرافت و ظرفیتش مسائل مختلف آرمانی، اخلاقی و ارزشی را به‌صورت عامه فهم و عامه پسند ارائه دهد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هنر انقلاب هنر متعهد به حقیقت است، گفت: هنر انقلابی هنری است که تذکر می‌دهد و افق روشن برای جامعه ترسیم می‌کند، همچنین امیدبخشی را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب به‌دنبال روشنگری و عدالت‌جویی در جامعه است، اظهار کرد: نقش هنر در بیان و تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی تقریباً بی‌بدلیل است؛ لذا در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز همه این نقش‌ها با پیامدهای مثبتشان را لمس کرده‌ایم.

وی افزود: همواره هنرمندان در طول تاریخ ۴۱ ساله انقلاب پا به پای جریان‌های مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فعال بوده و همیشه در تمامی صحنه‌ها حاضر شده‌اند.

بلاغی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هنرمندان در ماه‌های اخیر با شیوع بیماری کرونا و اپیدمی کووید ۱۹ از روز اول در کنار کادر سلامتی و جریان‌های مردمی انقلابی و بسیجی که برای تولید ماسک و محصولات بهداشتی تلاش می‌کردند پابه پای آن‌ها وارد میدان شده‌اند تا با آثار هنری مردم را از خطر آگاه سازند.

وی با بیان اینکه نقش هنر در تبیین ارزش‌ها بی‌مثال است، ادامه داد: هنرمندان انقلابی پا به پای مجاهدان جبهه مقاومت در طول تاریخ چهل ساله انقلاب فعالیت کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، گفت: تمام تلاشمان این است که در کنار سایر نهادها، تولیدات حوزه هنری را جهت تبیین ارزش‌های انقلابی پیش ببریم.

انتهای پیام
captcha