برنامه‌های جشن نیمه شعبان در آذربایجان‌شرقی اعلام شد
کد خبر: 3890118
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

برنامه‌های جشن نیمه شعبان در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های این نهاد را در روز و شب نیمه شعبان در استان تشریح کرد.

برنامه‌های جشن نیمه شعبان در آذربایجان‌شرقی اعلام شدحجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی برنامه‌های این نهاد را در روز و شب نیمه شعبان در استان اعلام کرد و گفت: هر ساله شهر تبریز با آذین‌بندی به استقبال جشن نیمه شعبان می‌رفت؛ جشن، پخش شیرینی‌خورانی، مداحی و تجمع در حسینیه‌ها و مساجد وجود داشت؛ اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، این اتفاقات رخ نخواهد داد.

وی افزود: شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکنون سعی داشته تا جشن نیمه شعبان به‌صورت مردمی برگزار شود؛ اما امسال بر اساس تصویب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، مقرر شده تا اقداماتی به جهت یادآوری شب و روز نیمه شعبان انجام گیرد.

حجت‌الاسلام برگی، از نورافشانی در شب نیمه شعبان در تبریز خبر داد و گفت: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، گروه‌های سرود سیار در شهر فعال خواهند بود و با گذر از محل‌های مختلف شهر، سرود می‌خوانند که در این راستا از مردم خواهش می‌کنیم تا از تجمع در مقابل مجتمع‌های مسکونی و منازل خود خودداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت گروه جهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ضدعفونی سه شیفته سطح شهر، اظهار کرد: در روزهای یاد شده قرار است تا گروه جهادی پس از گذر گروه سرود از مجتمع‌های مسکونی، به ضدعفونی محل بپردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، افزود: ماسک‌هایی که توسط کارگاه صلواتی تولید می‌شود در نیمه شعبان در سطح استان پخش خواهد شد؛ اقلام غذایی که با کمک خیران تهیه شده است نیز به‌مناسبت نیمه شعبان توزیع می‌شود.

وی گفت: تعدادی نانوایی نیز در تبریز و شهرستان‌ها به صورت رایگان و صلواتی نان توزیع می‌کنند تا همگی سهمی از سفره امام زمان(عج) ببریم؛ اما به شرط آن که در مقابل نانوایی‌ها تجمع نباشد.

انتهای پیام
captcha