ظهور امام زمان(عج) زمان حاکمیت صالحان بر زمین است / صدقه و استغفار؛ بهترین اعمال
کد خبر: 3890156
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
آیت‌الله فقیهی در پیامی تصویری:

ظهور امام زمان(عج) زمان حاکمیت صالحان بر زمین است / صدقه و استغفار؛ بهترین اعمال

آیت‌الله محسن فقیهی، استاد حوزه و عضو جامعه مدرسین در پیامی تصویری که در اختیار ایکنا قرار داده است، ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) و نیمه شعبان و لزوم استغفار و صدقه در این شب و روزها، اظهار کرد: قرآن کریم در آیات متعدد بر این مسئله تأکید فرموده که صالحان در آینده و با ظهور امام مهدی(عج) حاکم زمین خواهند شد.

فقیهیبه گزارش ایکنا متن پیام تصویری آیت‌الله محسن فقیهی به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام زمان مورد قبول همه فرق اسلامی است و همه قبول دارند که حضرت مهدی(عج) ظهور خواهد کرد و جامعه بشری را به عدل و داد می‌رساند. اینکه مهدی موعود به عنوان منجی بشریت خواهد آمد، مورد اتفاق تمام مذاهب اسلامی است و هیچ اختلافی در این مسئله نیست.

در قرآن هم اشاراتی به این مسئله(ظهور) شده است، از جمله قرآن کریم در آیه 5 سوره قصص فرموده است: «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»؛ در این آیه شریفه اشاره دارد که مستضعفان جهان در آینده بر بشریت حاکم خواهند شد و این منت خداوند بر بشر است تا صالحان و مستضعفان، حاکمان و وارثان زمین شوند.

در آیه دیگری فرمود: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛(105 انبیاء) عباد صالح خدا هستند که وارثان زمین خواهند شد؛ آنچه مسلم است، این است که امروز، طواغیت و ظالمان، حاکم بر ممالک دنیا هستند و شرق و غرب عالم را حکومت‌های ظلم فرا گرفته، ولی در آینده نه چندان دور با ظهور حضرت ولی عصر(عج) عباد صالح بر زمین حاکم خواهند شد.

باید در این ایام که ماه شعبان معظم و ماه استغفار، دعا و اعمال خیر و مناجات است، متضرعانه دست به سوی خدا برداریم و از او یاری بخواهیم؛ مهمترین عملی که در این ایام مورد سفارش ائمه(ع) قرار گرفته، صدقه دادن است؛ در این ایام که مردم به بیماری‌هایی مبتلا هستند، مهمترین وظیفه ما صدقه، کمک به اقوام و همسایگان نیازمند و همه نیازمندان و رفع و حل مشکلات آنان است.

مهمترین وظیفه اخلاقی و شرعی ما صدقه و کمک به فقرا و استغفار از گناهان گذشته است تا خدا به این وسیله بلا را از ما دور کند؛ توجه کنیم که در شب نیمه شعبان سعی کنیم آن را احیاء بداریم، زیرا احیاء این شب مورد سفارش ائمه هست؛ دعای کمیل و زیارت آقا اباعبدالله الحسین(ع) را هم فراموش نکنیم و به ائمه متوسل شده و از خدا بخواهیم ظهور امام زمان نزدیک شود و همه با این ظهور شادمان و خوشحال شویم.

سعی کنیم در این ایام در کنار دعا و توسل، دقیقاً به دستورات اطباء و پزشکان گوش دهیم؛ باید این دستورات دقیقاً انجام شود، زیرا وظیفه عقلی، شرعی و قانونی برای ما هست.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 

انتهای پیام
captcha