فراخوان دریافت ایده‌های قرآنی / بهار قرآن در خزان کرونا
کد خبر: 3890191
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
به همت دارالقرآن استان تهران منتشر شد؛

فراخوان دریافت ایده‌های قرآنی / بهار قرآن در خزان کرونا

دارالقرآن استان تهران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ماه رمضان، فراخوان دریافت ایده در پنج محور را اعلام کرد.

فراخوان ایده‌های قرآنی «بهار قرآن در خزان کرونا»

به گزارش ایکنا؛ دارالقرآن استان تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، فراخوان سراسری تجربه‌نگاری و ایده‌پردازی با عنوان بهار قرآن در خزان کرونا را منتشر کرده است.

این فراخوان از روز گذشته آغاز شده و صاحبان ایده می‌توانند تا پایان فروردین‌ماه ایده‌های خود را به تارنمای باشگاه ایده‌پردازان قرآنی(باق) به نشانی quranidea.ir ارسال کنند. به ایده‌های برگزیده هدایایی اهدا خواهد شد.

حسین‌ نظری، رئیس دارالقرآن استان تهران(اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد این فراخوان گفت: با توجه به اینکه در روزهای کرونایی به سر می‌بریم و ماه مبارک رمضان هم با این ایام تداخل پیدا کرده است، قطعا محدودیت‌هایی در عرصه اجتماعات خواهیم داشت، از سوی دیگر عمده تجاربی که تا‌کنون جامعه مومن در این مدت در فضای تبلیغی داشته‌، محدود به فضای مجازی بوده و عمدتاً در فضای کلیشه‌ای چرخیده است.

وی افزود: بر این باوریم‌ که باید حضور فعالانه‌تری در این عرصه داشته باشیم، لذا برای اینکه مخاطبان اصلی بیشتر احساس رسالت کنند، این فراخوان را از سه‌شنبه، ۱۹ فروردین‌ماه در حوزه تجربه‌نگاری و ایده‌پردازی اعلام کرده‌ایم. در بحث تجربه‌نگاری، افرادی که احساس می‌کنند در این مدت تجارب خوبی داشته‌اند و می‌توانند الگوی خوبی برای دیگران باشد، تجارب خود را اعلام کنند و در حوزه ایده‌پردازی هم ایده‌های تازه‌ای که می‌تواند برای ادامه این‌ مسیر راهگشا باشد، دریافت خواهد شد تا در قالب یک بسته محتوایی برای ماه مبارک آماده شود و در قالب رسانه مناسبی اعم از مکتوب یا تصویری خدمت جامعه قرآنی کل کشور تقدیم شود.

نظری با تأکید بر اینکه فراخوان اعلام شده دارای پنج‌ محور است، گفت: یک‌ محور پیرامون تقویت انس خانواده با قرآن کریم است. محور دیگر‌ جایگزین‌های محافل جزءخوانی در روزهای کرونایی خواهد بود. شیوه‌های انتقال معارف قرآن به کودکان و چگونگی حفظ و تقویت برنامه‌های موسسات و خانه‌های قرآن در ارتباط با قرآن آموزان از دیگر محورهای این فراخوان است.

وی در ادامه به خدمات اجتماعی قابل تقدیر جامعه قرآنی در این ایام اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از محورهای این فراخوان همین موضوع است که اعتقاد داریم باید کارهایی از قبیل تهیه ماسک و دستکش و ... که در روزهای کرونایی صورت گرفت، به نوعی مجتمع شود. علاوه بر این در شب‌های قدر که متأسفانه امسال اجتماعی نخواهیم داشت، باید ایده‌پردازی مناسبی اتفاق بیفتد.

رئیس دارالقرآن استان تهران اظهار کرد: بر این باور هستیم که جرقه‌های مبارکی که به ذهنی خطور می‌کند، گاهی می‌تواند تکلیف بازه طولانی‌ای از زیست دیگران را رقم بزند. امیدوارم رسول این جرقه‌ها قرآنیان باشند که بتوانند کمک‌کننده تبلیغ و ترویج معارف قرآنی باشند.

نظری در پایان با تأکید بر اینکه این فراخوان تنها برای ایام کرونایی است، گفت: سایت قرآن ایده برای دریافت ایده‌ها در نظر گرفته شده است. البته این سایت هنوز رونمایی نشده است و امیدواریم در روز عید سعید فطر رونمایی شود. برای بعد از ماه مبارک رمضان فراخوان‌های دیگری را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha