شهید آوینی با تلفیق هنر در جامعه، فرهنگی نو درانداخت
کد خبر: 3890388
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

شهید آوینی با تلفیق هنر در جامعه، فرهنگی نو درانداخت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و ‌با صدور پیامی ‌گفت: شهید آوینی با تلفیق هنر در جامعه، فرهنگی نو درانداخت.

شهید آوینی با تلفیق هنر در جامعه، فرهنگی نو درانداختبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، روز پنجشنبه، 21 فروردین‌ماه با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و ‌با صدور پیامی، ‌گفت: شهید آوینی با تلفیق هنر در جامعه، فرهنگی نو درانداخت.

وی در این پیام می‌افزاید: بیستم فروردین ماه؛ سالروز شهادت شخصیت برجسته هنری و انقلابی؛ سید مرتضی آوینی، به نام  «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گرفت. شهید آوینی، با تلفیق هنر جاری در بستر جامعه با شاخص های فرهنگی نوینی که انقلاب اسلامی، به ارمغان آورد.

‌محمدپور ادامه می دهد: شهید آوینی توانست در این عرصه، طرحی نو درافکند و مقوله جدیدی را در فرهنگ لغات و مفاهیم فرهنگی جهان تحت عنوان هنر انقلاب اسلامی، پدید آورد که داعیه دار خط سیر جدیدی در عرصه هنر با توجه به ارزش های انسانی و مشی انقلابی، تحول آفرین و مبتنی بر معنویت و هنجارهای دینی است.

‌وی خاطرنشان می‌کند: هنر انقلاب اسلامی، پرورش انسانهایی فرهیخته و ایثارگر را رقم زد که در تمام عرصه‌ها، داشته‌های خود را در طبق اخلاص می‌نهند؛ یک روز چونان شهید مرتضی آوینی با سلاح قلم و هنر پا در میدان ایثار و مقاومت و شهادت می نهند و روزی با هنرمندی، در صحنه‌ی دفاع از سلامت مردم حاضر می‌شوند و فداکارانه، برای اعتلای ایران عزیز و همنوعانشان جانفشانی می کنند.

‌محمدپور اظهار می‌کند: انقلاب با شکوه اسلامی ایران، همواره سعی در تقویت بن مایه‌های فکری و فرهنگی جامعه داشته که اساس بقای هر ملتی است و این انقلاب عظیم در ذات خود زائیده و زاینده ی هنر است.

وی ادامه می‌دهد: هنر انقلاب اسلامی، شیوه‌ای نو از هنر و مهمترین شاخصه آن سوق دادن انسان به سمت ارزش‌ها و کمالات انسانی و معنوی است و امروز زمانی برای مرور مجدد بر این ارزشهاست، و اینکه باید همه در کنار هم برای تحقق هنر انقلابی و اصیل، هم عهد شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان پیامش ولادت منجی عالم بشریت ارواحناه فداه، در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی، یاد همه شهیدان سرافراز و بویژه شهیدان عرصه هنر، قلم و رسانه را گرامی داشته و این ایام فرخنده را به عموم اصحاب فرهنگ و هنر میهن عزیزمان و دلدادگان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) تبریک گفته است.

انتهای پیام
captcha