بیماری کرونا نمایی از امتحان الهی است
کد خبر: 3890930
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

بیماری کرونا نمایی از امتحان الهی است

عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: خداوند مرگ و حیات را آفرید تا انسان را مورد آزمایش قرار دهد، بر این اساس بیماری کرونا می‌تواند نمایی از این امتحان الهی باشد، زیرا خداوند از این راه به نوعی خواستار بیداری انسان است.

بیماری کرونا نمایی از امتحان الهی استحجت‌الاسلام اصغر نقدی، عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: از منظر دین اسلام ویروس کرونا یک پدیده طبیعی است و می‌توان آن را نوعی امتحان الهی خواند.

وی با اشاره به آزمون‌های الهی در زندگی، اظهار کرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان است که منجر به رشد و تربیت انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدی، با اشاره به رویکرد تنبیهی و تربیتی که بیماری کرونا می‌تواند به‌دنبال داشته باشد، افزود: طبق تفسیر سوره‌های انبیا و ملک، امتحان الهی برای آن است که انسان در خلال گرفتاری‌ها، کمال پیدا کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه، قانون علیت را یکی از سنت‌های الهی عنوان کرد و گفت: نظام علّی ـ معلولی بر جهان حاکم است و علم بشری همیشه در تلاش بوده تا این علت و معلول‌ها را پیدا کند.

وی ادامه داد: خداوند مرگ و حیات را آفرید تا انسان را مورد آزمایش قرار دهد، بر این اساس بیماری کرونا می‌تواند نمایی از این امتحان الهی باشد، زیرا خداوند از این راه به نوعی خواستار بیداری انسان است.

حجت‌الاسلام نقدی، در ارتباط با تعطیلی اماکن مذهبی به دنبال شیوع کروناویروس گفت: انسان برای توکل به خدا به حرم امامان پناه می‌برد و در واقع اصل و اساس دین معرفت الهی است، پس هدف رسیدن به خدا است و در شرایط فعلی وظیفه شرعی ما پذیرفتن این وضعیت است.

رئیس اسبق نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مفهوم دعای عرفه امام حسین(ع) به قدرت خداوندی اشاره دارد، افزود: بیماری کرونا نیز ما را متوجه قدرت و عظمت خداوند کرد تا انسان بفهمد از خود قدرتی ندارد و مغرور نشود.

وی در مورد ضرورت شکر نعمت در زندگی نیز بیان کرد: مرحله اول «شناخت نعمت» و سپس آگاهی به این که «هر نعمتی از سوی خداست» و همچنین مرحله سوم نیز «تشکر از خداوند» بوده و مرحله چهارم استفاده از آن در مسیری است که خداوند را خشنود می‌سازد.

حجت‌الاسلام نقدی، در ارتباط با الزام رعایت بهداشت در شرایط فعلی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری همه مردم باید بر اساس نظریات متخصصان عمل کنند، همان طور که دین ما نیز به استفاده ار تجارب بشری تأکید دارد.

انتهای پیام
captcha