اشتغالزایی بیش از ۳۰۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3894811
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
در سال گذشته صورت گرفت؛

اشتغالزایی بیش از ۳۰۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: سهم استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۶ هزار و ۹۳ میلیارد ریال بوده که ۳۳۱۳ مورد اشتغال را در پی داشته است.

اشتغالزایی برای بیش از ۳ هزار بیکار آذربایجان‌غربی در سال گذشتهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، عصر روز گذشته، 8 اردیبهشت ماه، دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی و با حضور جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

ناصر حضرتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی در این جلسه از ثبت ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در سامانه ملی نیپا(نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های زیرساختی استان از جمله توسعه سامانه‌های آب و فاضلاب، گوشت مرغی، تکمیل چرخه زهکشی، تولید آب‌میوه و بهسازی حمل و نقل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۹۳ پروژه جهش تولید از ۱۳ دستگاه اجرایی با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان به تصویب رسید.

وی در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات به تفکیک دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های تولید و اشتغال در سال ۹۸ از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: سهم استان در این مورد ۱۶ هزار و ۹۳ میلیارد ریال بوده که سه هزار و ۳۱۳ مورد اشتغال را در پی داشته است.

پرداخت ۳۹۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی

بهنام شهدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته ۳۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در قیاس با سال ۹۷ از ۴۵ درصد رشد برخوردار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: سال گذشته ۱۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که ۷۰ درصد مصوبات اجرا و ۲۰ درصد در دست اجرا است.

وی در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی برای اشتغال پایدار روستایی نیز تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته هیچ مغایرتی در تسهیلات پرداختی وجود نداشته است.

یادآور می‌شود که در این جلسه ضمن بررسی وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی و خدماتی استان نیز مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم برای حل آنها صادر شد.

 

انتهای پیام
captcha