بهره‌مندی از روش‌های نوین گردشگری در دوران پساکرونا
کد خبر: 3901569
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

بهره‌مندی از روش‌های نوین گردشگری در دوران پساکرونا

شهردار تبریز گفت: شیوع ویروس کرونا تغییرات بسیار عمیقی در ساختار صنعت گردشگری جهان ایجاد کرد که می‌توان از این فرصت استفاده کرده و با بکارگیری روش‌های نوین نقطه عطف گردشگری استان را در دوران پسا کرونا محقق ساخت.

بهره‌مندی از روش‌های نوین گردشگری در دوران پساکرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز، امروز، 7 خردادماه در دیدار با مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: شیوع ویروس کرونا تغییرات بسیار عمیقی در ساختار صنعت گردشگری جهان ایجاد کرد که می‌توان از این فرصت استفاده کرده و با بکارگیری روش‌های نوین نقطه عطف گردشگری استان را در دوران پسا کرونا محقق ساخت.

وی برگزاری فم تورهای گردشگری را اقدامی موثر در توسعه این صنعت عنوان کرد و افزود: این هدف با هم افزایی و تقسیم وظایف بین انجمن‌های صنفی گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری، شورای اسلامی و اتاق بازرگانی محقق خواهد شد و لازم است تا برای اجرای آن انجمن‌های صنفی گردشگری برنامه عملیاتی و پیشنهادات تقسیم وظایف را پس از بررسی های لازم به صورت پروپزال ارائه دهند.

احمد حمزه‌زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم برگزاری فم تورهای گردشگری در راستای توسعه این صنعت پویا در استان، ادامه داد: برگزاری فم تورهای گردشگری بهترین راهکاریست که کشورهای برتر در حوزه گردشگری در راستای توسعه این صنعت به کار برده‌اند، به همین منظور با برگزاری فم تورها در استان و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی و ظرفیت‌های موجود استان در حوزه گردشگری می‌توان بستر مناسب برای توسعه این صنعت را فراهم سازیم.

وی نقش اتاق بازرگانی تبریز در تحقق این هدف مهم و موثر عنوان کرد و گفت: با مشارکت همه جانبه سازمان‌ها، نهادها و همچنین اتاق بازرگانی تبریز شاهد تحقق این هدف و تقویت زیرساخت های گردشگری منطقه خواهیم بود.

حمزه‌زاده، با اشاره به اینکه اختصاص جوایز صادراتی به آژانس‌های مسافرتی فعال در حوزه گردشگری از دیگر اقدامات موثر در این امر خواهد بود، ادامه داد: با اختصاص جوایز صادراتی به تورهای ورودی خارجی به مقصد تبریز توسط آژانس‌های فعال در این زمینه،فرصت مناسب را برای حضور گردشگران خارجی در منطقه فراهم سازیم، همچنین با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در حوزه صدور ویزای فرودگاهی در بین فرودگاه های بین المللی منطقه به عنوان فرودگاه هاب به ارائه خدمات بپردازیم.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت و افزایش نظارت‌ها در دوران پسا کرونا بر عملکرد مراکز گردشگری منطقه، ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری منطقه می‌بایست رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت تمام سازمان‌های مرتبط و همینطور اماکن و جاذبه‌های گردشگری تبریز و استان باشد، همچنین در راستای فراهم سازی فضای مناسب و جذاب برای گردشگران ایجاد موزه ها، آمفی تئاتر و ... باید در دستور کار قرار گیرد.

رشید رجب پور، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، زیارتی و جهانگردی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ارائه جوایز صادراتی به آژانس‌های مسافرتی فعال در تورهای ورودی خارجی را امری موثر دانست و گفت: بیش از ۳۰۰۰ هزار آژانس مسافرتی فعال در کشور به فعالیت مشغول هستند، در صورت ارائه این جوایز به آژانس‌های فعال و برقراری تورهای ورودی خارجی به مقصد تبریز می توانیم در گردشگری استان تحولی بزرگ ایجاد کنیم.

وی در ادامه به برگزاری فم‌تورهای گردشگری و تاثیر آن در توانمندسازی متخصصان این امر اشاره کرد و گفت: مخاطبان اصلی فم تورهای گردشگری خبرنگاران متخصصان داخلی گردشگری خواهند بود که بر اساس اهداف این تورها، دانش و تخصص فعالان این حوزه ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha