آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸۸۲۰ نفر رسید
کد خبر: 3901744
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸۸۲۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون ۸۸۲۰ نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸۸۲۰ نفر رسید

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: تاکنون ۸۸۲۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. هم‌‌اکنون ۷۷ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی، زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

صومی به کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: قبلاً تعداد بستری‌ها در روز ۱۵۰ الی ۱۸۰ نفر بود که امروز تعداد مجموع بستری‌ها در استان ۸۰ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و در روز به طور متوسط سه فوتی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است، اضافه کرد: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند. هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

صومی تصریح کرد: همچنان معتقدیم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جاهای پر خطر و شلوغ و پرتردد است.

انتهای پیام
captcha