احیای کامل دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت مردم است
کد خبر: 3901772
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

احیای کامل دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت مردم است

استاندار آذربایجان‌شرقی خشکی دریاچه ارومیه را تهدیدی جدی برای مردم و زیست‌بوم منطقه دانست و گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود و احیای کامل دریاچه ارومیه بدون همراهی و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت مردم استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز پنج‌شنبه، 8 خردادماه در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با تأکید بر اهتمام جدی مدیریت ارشد استان برای احیای کامل دریاچه ارومیه، خشکی این دریاچه را تهدیدی جدی برای مردم و زیست‌بوم منطقه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: در کنار بارندگی‌های مناسب سال گذشته، دولت نیز اقدامات ارزشمندی برای تثبیت وضعیت دریاچه انجام داده که انتظار می‌رود با تخصیص کامل اعتبارات و تسریع در تکمیل طرح‌های در دست اجرا، شاهد احیای کامل این زیست‌بوم طبیعی باشیم.

پورمحمدی اظهار کرد: امسال به‌رغم کاهش بارندگی‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته و همچنین افزایش دمای هوا، وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب است که البته باید به این میزان بسنده نکرده و تلاش‌های خود را برای احیای کامل نگین آذربایجان به کار گیریم.

وی همچنین با بیان اینکه در کنار توجه به اقدامات عمرانی و کالبدی، نباید از برنامه‌های عملیاتی در زمینه فرهنگی و اجتماعی غافل شد، افزود: بدون توجه به مشارکت مردم، اجرای بسیاری از تصمیمات با مشکل مواجه شده و در بعضی موارد نیز قابل اجرا نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار تخصیص کامل و به‌ موقع اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه شد و گفت: به‌رغم مشکلاتی همچون شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع دولتی، هیچ یک از طرح‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه تعطیل نشده و از این پس نیز با قدرت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha