نقش‌آفرینی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی در مبارزه با کرونا
کد خبر: 3902168
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

نقش‌آفرینی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی در مبارزه با کرونا

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: کانون‌های مساجد استان در نهضت کمک مؤمنانه توانستند سهم بسزایی در دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری داشته باشند.

نقش آفرینی ویژه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی در مبارزه با کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، محمد محمدپور، مدیرکل ارشاد استان امروز، 11 خردادماه در مراسم رونمایی از صفحه استانی پایگاه اطلاع‌رسانی فهما که در خانه فرهنگ تبریز و با حضور جمعی از مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تبریز همراه بود، اظهار کرد: کانون‌های مساجد توانسته‌اند کارکرد، جایگاه و شأن حقیقی مساجد را احیا کنند.

وی با تأکید بر تعامل گسترده مساجد با نسل جوان جامعه، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در رویدادهای مختلف اقدامات ماندگار و ارزشمندی داشته‌اند، به‌ویژه در نهضت کمک مؤمنانه توانستند سهم بسزایی در مقابله با ویروس کرونا و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری داشته باشند.

محمدپور با بیان این‌که نیازمند بازتعریف کارکرد کانون‌های مساجد در دوران جدید پساکرونا هستیم، گفت: در دوره جدید، تحولی گسترده در سبک زندگی مردم ایجاد شده است، از این رو باید با رویکردها و اهداف به ‌روز و مطابق با نیازهای روز جامعه فعالیت داشته باشیم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تهدید ویروس کرونا با تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرصتی ارزشمند تبدیل شد که باید استمرار داشته باشد. در این شرایط باید تاب‌آوری در عرصه فرهنگ و هنر را ارتقا‌ دهیم و به‌دنبال انعطاف‌پذیری در روش‌های فعالیت مطابق با شرایط روز جامعه در این عرصه باشیم.

وی با تأکید بر این‌که نیازمند ارتقای سطح مهارت‌های مدیریتی در کانون‌های مساجد هستیم، گفت: ناگزیر به حضور مؤثر در فضای مجازی و زمینه‌سازی برای فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد نیز هستیم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدپور با بیان این‌که بهره‌مندی از دیدگاه نخبگان ضرورتی انکار‌ناپذیر برای فعالیت‌های خلاقانه در مساجد است، گفت: نباید تنها برای صدور پیام در پایگاه اطلاع‌رسانی فهما اکتفا شود، بلکه این فضا می‌تواند به‌عنوان زمینه‌ای تعاملی میان فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و مخاطبان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha