امام خمینی(ره) نگرش نوینی از نقش زنان در جامعه تبیین کرد
کد خبر: 3902581
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

امام خمینی(ره) نگرش نوینی از نقش زنان در جامعه تبیین کرد

مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه امام خمينی(ره) نگاه مترقی و نگرش نوينی از نقش زنان در جامعه تبيين كرد، گفت: ايشان جايگاه واقعی زنان را در جامعه احيا کردند.

امام خميني (ره) نگرش نويني را از نقش زنان در جامعه تبيين كردنسرین پیرسمساری، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بيان اينكه امام خمينی(ره) نگاه مترقی و نگرش نوينی را از نقش زنان در جامعه تبيين كرد، گفت: ايشان جايگاه واقعی زنان را در جامعه احيا کردند.

وی افزود: امام راحل، به نقش و جایگاه زن در جامعه اهمیت فراوانی می‌دادند تا آنجا که سیمای زن در اسلام، عرصه‌های حضور زنان در اجتماع، تحول جایگاه زن با وقوع انقلاب اسلامی و همچنین نقش زنان در بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه، برخاسته از تفکر غنی و توانمند ایشان است.

پیرسمساری ادامه داد: در دوران حکومت پهلوی، همچون عصر جاهلیت، شخصیت زن در زیر چرخ‌های بی‌عدالتی و تبعیض خرد می‌شد و زن، بازیچه بود و کرامت و شخصیت واقعی زن در مسلخ فلسفه مادی غرب، قربانی شده بود.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور‌ افزود: امام خمینی(ره) هوشیارانه، نقش زن را در ابتذال جامعه و خودباختگی جوامع اسلامی درک کرد و در برابر این دسیسه‌چینی زیرکانه به احیای شخصیت زن مسلمان پرداخت و در چارچوب جهان‌بینی توحیدی و مقام انسانی زن که خلیفةالله و صاحب کرامت و معنویت است، جایگاه و نقش زن در اجتماع را تبیین کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حجاب در رشد کرامت زنان، حضرت امام، نهضت رضاخانی را که به تقلید از فرهنگ غرب در ایران اجرا شد، الگوبرداری از پوشش زنان اروپایی و مایه ننگ کشورهای اسلامی می‌دانست.

پیرسمساری گفت: امام، زن را نه مظهر فریب و بازیچگی بلکه مبدأ خیرات و سعادت می‌دانست و می‌خواست از وجود زن در ارتقا و تعالی جامعه استفاده کند، او را موجودی بس باکرامت و عظمت می‌دید که سعادت و شقاوت جامعه تا حد زیادی به دست اوست.

این مدرس دانشگاه افزود: امام خمینی حجاب را موجب حفظ شخصیت زن، پیشرفت جامعه و دور ماندن آن از ابتذال می‌داند و بر این باور است که با حفظ حجاب ارزش‌های والای انسانی محفوظ می‌ماند و معیارهای معنوی در جامعه سیر صعودی به خود می‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که «شما بانوان در ایران ثابت کردید که در پیشاپیش این نهضت قدم برداشتید، شما سهم بزرگی در این نهضت اسلامی ما دارید، شما در آتیه برای مملکت ما پشتوانه هستید»، گفت: نقش زنان همواره در انقلاب تعیین‌کننده بوده است.

پیرسمساری‌‌ افزود: امام خمینی‌(ره) معتقد بودند که دامان زنان مسلمان مدرسه‌ای است که در آن باید جوانان بزرگ تربیت شوند و بر این اساس زنان تحصیل کرده در رشته‌های مختلف، مربیان، دبیران و معلمان کاردان و باتقوا امروز و فردای ایران عزیز ما را تأمین کنند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور تأکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز مادران با تربیت و تشویق فرزندان خود برای جهاد در راه خدا و دفاع از آرمان امام و انقلاب صفحات زرینی را در تاریخ انقلاب ثبت کردند و خودشان نیز پیشتازتر از فرزندان و همسران در دفاع از انقلاب اسلامی ایران سر از پا نشناختند.

انتهای پیام
captcha