احیای حکومت اسلامی، سرآمد خدمات امام راحل به جهان اسلام است
کد خبر: 3902603
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

احیای حکومت اسلامی، سرآمد خدمات امام راحل به جهان اسلام است

امام جمعه سردرود، با بیان اینکه با اراده خداوند، توسط امام خمینی(ره) تحولی بزرگ در دنیا ایجاد شد، گفت: محور همه‌ تصمیم‌گیری‌های امام باور به خدا و قدرت معنوی مردم بود و سرآمد تمامی خدمات امام راحل به جهان اسلام، احیای حکومت اسلامی است.

امام خمینی(ره) تحولی بزرگ در عالم ایجاد کردحجت‌الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه سردرود در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به خصوصیات فردی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام انسانی با حکمت، دلبسته‌ به خدای بزرگ، ظلم‌‌ستیز، استکبار‌ستیز، عدالت‌خواه، طرف‌دار مظلومان، حامی مظلومان و با مردم صادق بود البته این خصوصیات در کمتر کسی تا این اندازه جمع می‌شود.

وی افزود: امام مظهر عزت نفس و اقتدار معنوی بود، روح عزت را در ملت زنده کرد و عزت آن‌ها را به آن‌ها برگرداند.

حجت‌الاسلام جلیلی، محور تصمیم‌گیری‌های امام را باورهای الهی وی عنوان و بیان کرد: محور همه‌ تصمیم‌گیری‌های امام و اقدام‌های ایشان و همه ‌سیاست‌های وی باور به خدا و قدرت معنوی مردم بود که او را در آغاز نهضت انقلاب اسلامی موفق کرد.

امام جمعه سردرود، با بیان این‌که امام خمینی(ره) خدامحور بودند و چون ایمانشان کامل بود، ایمان در رفتار و سخنانشان نمود داشت، افزود: با وجود این‌که در اوایل انقلاب، کشورمان آنگونه که باید از نظر تجهیزات، زیرساخت‌ها و ... در مقابل استکبار قوی نبود، اما حضرت امام(ره) به‌واسطه خداباوری عمیق خود می‌گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) وابسته و دلبسته دنیا نبودند، گفت: این موضوع درس بزرگی است؛ چراکه وابستگی و دلبستگی به دنیا مانع کمال انسانی است و در ۱۰ سال رهبری حضرت امام راحل نیز هیچ تفاوتی در سبک زندگی‌شان با سال‌های قبل آن وجود نداشت؛ چراکه روحشان وابسته به دنیا نبود.

امام جمعه سردرود با اشاره به خدمات امام راحل برای جهان اسلام، بیان کرد: بعد از اهل بیت(ع)، هیچ کس در جهان اسلام به اندازه امام راحل منشأ اثرات نبود؛ امام راحل با مجاهدت‌های خود به نوعی یک حاکمیت طاغوتی را به حاکمیت الهی تبدیل کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: کادرسازی یکی از عوامل موفقیت در مدیریت است و امام راحل به بهترین شکل پیش از پیروزی انقلاب این کار را انجام داد و شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی، شهید مطهری و ... را تربیت کرده بودند. سرآمد تمامی خدمات امام راحل به جهان اسلام، احیای حکومت اسلامی است.

امام جمعه سردرود گفت: رساندن مردم به سعادت مهم‌ترین هدف انقلاب بود، البته در این رابطه هم سعادت دنیوی و هم سعادت اخروی مدنظر است.

وی با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب، کشورمان وابسته بود و دیگران برایش تصمیم می‌گرفتند، بیان کرد: این وابستگی برخلاف آموزه‌های دینی بود و امام راحل با نفی استکبار، استقلال را احیا کرده و با آزادی و دادن حق انتخاب به مردم استبداد را رفع کردند.

انتهای پیام
captcha