خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3902625
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی،گفت: با شیوع کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است.

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه تابستان اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار نفر در این استان در بخش صنایع دستی و گردشگری مشغول به فعالیت هستند که با شیوع کرونا این مشاغل با تعطیلی ۱۰۰ درصدی مواجه شدند.

وی افزود: با شیوع کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد، ولی مانع از بیکاری و اخراج فعالان این بخش شده‌ایم. اگر حمایت‌ها از این صنوف تداوم نیابد، نگران هستیم بخش قابل ملاحظه‌ای از این افراد شغل خود را از دست بدهند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری، مجموعه‌ای از بسته‌های پیشنهادی از جمله پرداحت بیمه بیکاری، ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم و استمهال مالیات از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا مهار نشده، ولی در مرحله مدیریت بیماری قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: با برداشته شدن محدودیت‌های سفر‌، اگر تشکل‌های گردشگری به‌صورت قانونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت نکنند با فعالیت‌های غیرمجاز شاهد آسیب‌های جدی خواهیم بود.

حمزه‌زاده، با اشاره به اینکه خوشبختانه در هتل‌ها و رستوران‌ها، پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت اصولی رعایت می‌شود، گفت: بیماری کرونا باعث شد فعالیت‌های مجاز متوقف شده و در کنار آن فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه‌های مختلف اقامتی و تورگردانی رشد پیدا کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد فعالیت‌های تبلیغاتی غیرمجاز در فضای مجازی برای ثبت نام تورهای غیرمجاز هستیم که نیاز است دادستانی و پلیس فتا در این حوزه ورود کنند و با برخورد جدی مانع از رفتارهای ناهنجار و ایجاد آسیب‌های جدی به حوزه گردشگری استان شویم.

حمزه زاده گفت: ضروری است تبلیغات محیطی در فضای مجازی با اخذ مجوز از اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی انجام شود و اداره‌کل ارشاد اسلامی نیز بر این تبلیغات‌ها نظارت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha