تعطیلی طولانی‌مدت صنوف به دلیل کرونا ناممکن است
کد خبر: 3902644
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

تعطیلی طولانی‌مدت صنوف به دلیل کرونا ناممکن است

معاون عمرانی استاندار آدربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه مشخص نیست ویروس کرونا تا چه زمانی ادامه پیدا کند، از این رو نمی‌توان فعالیت‌ها را به مدت طولانی تعطیل کرد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره‌گیری از تجارب به‌دست آمده، اقدام به بازگشایی مشاغل کنیم.

تعطیلی طولانی مدت فعالیت صنوف به دلیل کرونا ناممکن استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جواد رحمتی، معاون امور عمرانی استاندار امروز، 13 خردادماه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر، گفت: هیچ تغییری در شیوه‌های ابتلا به کرونا رخ نداده و ماهیت ویروس نیز تغییر نکرده است، ولی تجربه و امکانات در برخورد با کرونا بیشتر شده و توانسته‌ایم بر این موضوع تسلط یابیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشخص نیست این ویروس تا چه زمانی ادامه پیدا کند، از این رو نمی‌توان فعالیت‌ها را به مدت طولانی تعطیل کرد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره‌گیری از تجارب به‌دست آمده، اقدام به بازگشایی مشاغل کنیم.

رحمتی اظهار کرد: با شیوع کرونا صنعت گردشگری بیشترین آسیب را دید و معتقدم با اعمال مجموعه‌ای از پروتکل‌های بهداشتی و رعایت اصول، بهتر است فعالیت در این بخش آغاز شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: اگر آمار شیوع کرونا در استان ما بالاست به این دلیل است که میزان نمونه‌گیری در آذربایجان‌شرقی به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است.

وی ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان به رستوران‌داران و صنوف فعال در بخش گردشگری اجازه فعالیت داد. رعایت مسائل بهداشتی موضوع عمومی است و مربوط به صنف خاص نمی‌شود؛ باید در تمامی محیط‌ها موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رحمتی گفت: بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری پیشنهادات خود را به‌صورت واحد آماده کنند تا در ستاد کرونای استان مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم برای خدمات‌دهی در بخش گردشگری با مد نظر قرار دادن محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha