هنر مدنظر امام(ره) انسان را در مسیر ارزش‌های اخلاقی رهنمون می‌کند
کد خبر: 3902871
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

هنر مدنظر امام(ره) انسان را در مسیر ارزش‌های اخلاقی رهنمون می‌کند

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، معتقد است: هنر متعهد و مدنظر امام راحل انسان را در مسیر تکامل، تعالی و ارزش‌های اخلاقی رهنمون می‌کند و از رفتن در مسیر فساد، هرزگی، ابتذال و غرایض حیوانی ممانعت می‌کند.

بیانات امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگ و هنر راهگشای هنرمندان بودمحمدمحمدپور، مدیرکل ارشاد استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: از دیدگاه امام (ره) هنر از مؤثرترین و بهترین ابزارهای ارائه حقایق و معارف دینی است و آمیزه هنر و فناوری امکانات جدیدی را به دست می‌دهد که حقایق دینی و وصف ارزش‌ها به سراسر عالم ابلاغ شود و به دست همگان برسد.

وی ادامه داد: از توصیه‌های امام راحل (ره) به هنرمندان متعهد این است که در راه تهذیب جامعه وضعیت تمام هنرجوها را در نظر گرفته، راه و روش زندگی شرافتمندانه و آزادمنشانه را با هنرها و نمایشنامه‌ها به ملت بیاموزند و از هنرهای بدآموز و مبتذل جلوگیری کنند.

محمدپور، معتقد است: هنر متعهد و مدنظر امام راحل انسان را در مسیر تکامل، تعالی و ارزش‌های اخلاقی رهنمون می‌کند و از رفتن در مسیر فساد، هرزگی، ابتذال و غرایض حیوانی ممانعت می‌کند.

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان می‌کند: امام راحل (ره) علاوه بر حوزه‌های عرفانی و فلسفی به حوزه فرهنگ و هنر نیز اشرافیت کامل داشت و در حوزه شعر و ادب صاحبنظر بوده و دیوان اشعار ایشان نیز در دسترس عموم قرار دارد.

وی می‌افزاید: رهنمودها و بیانات امام راحل در حوزه فرهنگ و هنر راهگشای هنرمندان بود به طوری که آنان با الهام از دیدگاه‌های ایشان هنر خود را در مسیر تعالی و تکامل انسان به کار بردند.

محمدپور، افزود: ایشان با هنر نابی که بتواند مفاهیم عرفانی و اسلامی را در دنیا معرفی کند موافق بودند و از هنرمندانی که در این مسیر گام برمی داشتند قدردانی می کردند.

مدیر کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: امام راحل بار مسئولیت هنرمندان را سنگین و هنر را در بین این افراد به عنوان امانت می‌دانستند و به آنان توصیه می‌کردند که با نگاه مکتبی در مسیر تعالی مردم، ترویج ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و خوداتکایی گام بردارند و با فساد و ابتذال مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) اهل هنر و قلم را به حرکت در مسیر تعالی و رشد انسان‌ها با استفاده از زبان نافذ و زیبای شعر تشویق می کردند، یادآوری می‌کند: هنرمندان بزرگی مانند شهید آوینی با الگوبرداری از رهنمودهای امام راحل در حوزه فرهنگ و هنر رشد کرده و برای سایر افراد الگو شدند.

انتهای پیام
captcha