راه‌اندازی قرارگاه رسیدگی به امور مساجد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3903150
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

راه‌اندازی قرارگاه رسیدگی به امور مساجد در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، از راه‌اندازی ستاد رسیدگی به امور مساجد استان خبر داد و گفت: این ستاد به‌صورت پایلوت در مساجد تبریز راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی قرارگاه رسیدگی به امور مساجد در آذربایجان‌شرقیحجت‌الاسلام سید‌شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از راه‌اندازی ستاد رسیدگی به امور مساجد استان خبر داد و گفت: این ستاد به‌صورت پایلوت در مساجد تبریز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ساماندهی هیئت امنا‌ و بازگشت صفا و صمیمیت به مساجد از اهدافی است که در خصوص مساجد دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌ با بیان اینکه این مراکز در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کنند، یادآوری کرد: در عرصه اجتماعی خدمت‌رسانی‌های اجتماعی شامل رسیدگی به نیازمندان و رفع آسیب‌های اجتماعی، در حوزه فرهنگی مباحث آئینی، مناسبت‌های ملی و مذهبی در جوار امامزادگان و در عرصه قرآنی مسابقات قرآنی از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هر حوزه‌ای از بسیج به‌عنوان یک مرکز رسیدگی به امور مساجد فعالیت خواهد کرد، افزود: این قرارگاه برای نقش‌دهی بیشتر به هیئت امنا، ساماندهی و انسجام‌بخشی به امورات هیئت امنا و تعامل بیشتر بین بسیج، امام جماعت مسجد و هیئت امنای مسجد تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: تسهیل امورات و ساماندهی امور مساجد از جمله محورهای اصلی فعالیت این قرارگاه است تا در پیشبرد امور مذهبی مساجد نقش مؤثرتری ایفا کنیم.

مدیرکل اوقاف‌ آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۳۹ مسجد در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷۰۰ مسجد در تبریز فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با بیان این‌که بازگشایی مساجد تنها به منظور اقامه نماز جماعت در نمازهای یومیه بوده و هیئت امنای مساجد امور مربوطه را تسهیل خواهند کرد، افزود: بر این اساس، مساجد آذربایجان‌شرقی برای برپایی نمازهای جماعت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خدمت مردم متدین خواهند بود.

وی با تأکید بر این‌که فعلاً دستورالعملی برای برگزاری مراسم‌ و مجالس ختم در مساجد اعلام نشده و تا اطلاع ثانوی چنین برنامه‌هایی در مساجد برگزار نخواهد شد، اظهار کرد: مساجد، صرفاً برای اقامه نمازهای جماعت بازگشایی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha