رعایت فاصله هوشمند؛ راهکار اصلی مقابله با کرونا
کد خبر: 3903375
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

رعایت فاصله هوشمند؛ راهکار اصلی مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بر لزوم تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف، دستگاه‌های اداری و بازارها تاکید کرد و گفت: روند نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا می‌طلبد تا مردم و مسوولان نسبت به اجرای فاصله‌گذاری هوشمند، حساسیت بیشتری داشته باشند تا زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری فراهم شود.

رعایت فاصله هوشمند؛ راهکار اصلی مقابله با کرونامحمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بر لزوم تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف، دستگاه‌های اداری و بازارها تاکید کرد و گفت: روند نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا می‌طلبد تا مردم و مسوولان نسبت به اجرای فاصله‌گذاری هوشمند، حساسیت بیشتری داشته باشند تا زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری فراهم شود.

وی افزود: اکثر مردم در آذربایجان‌شرقی به هشدارها توجه کرده و موارد مورد تاکید را رعایت می‌کنند، اما عده کمی با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در جمع‌ها حاضر شده و به بهداشت فردی اهمیتی نمی‌دهند.

صومی اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا، آگاهسازی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه هاست که باید کارهای خلاقانه در این خصوص مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: باید بیماری کرونا را جدی بگیریم و بدانیم هر فردی که با او روبه رو می‌شویم، احتمال آلودگی به ویروس کووید ۱۹ را دارد.

وی تاکید کرد: بیماری کرونا کنترل نشده است و همچنان در استان وجود دارد، اما مدیریت می‌شود تا افراد به صورت سرپایی درمان شده و کمتر به بیمارستان مراجعه کرده و فوت شوند.

انتهای پیام
captcha