مدارس غیرانتفاعی در خراسان شمالی رونقی ندارند
کد خبر: 3903665
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

مدارس غیرانتفاعی در خراسان شمالی رونقی ندارند

استاندار خراسان شمالی گفت: مدارس غیرانتفاعی در این استان رونقی ندارند و باید مدیران اجرایی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

مدارس غیرانتفاعی در خراسان شمالی رونقی ندارندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، در شورای آموزش و پرورش استان که 19 خرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه گذشته واگذاری زمین با کاربری آموزشی از سوی شهرداری‌ها در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به آموزش‌وپرورش برای ساخت مدارس غیردولتی مصوب شد اما تاکنون اقدام خاصی نشده که نشان می‌دهد مدیران به این موضوع اعتقادی ندارند، هنگامی هم که به یک موضوعی اعتقادی ندارید به سمتی می‌روید که کار انجام نشود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با برگزاری مزایده و رعایت همه شرایط زمین را به سرمایه‌گذار جهت ساخت مدرسه واگذار کنند، گفت: زمین با کاربری آموزشی باید به آموزش‌وپرورش واگذارد شود تا بتواند برای تامین نداشته‌هایش تصمیم‌گیری کند.

شجاعی با گلایه از مسئولان حاضر در جلسه آموزش‌و‌پرورش، تأکید کرد: جلسه امروز مثل جلسه امتحانی است که دانش‌آموز بدون اطلاعات حاضر شده‌اند.

شجاعی با بیان اینکه چرا مدیران بدون مطالعه و مدارک به جلسات می‌آیند و مسئولیت خود را به درستی انجام نمی‌دهند، افزود: برداشتتان از مدیر دولتی تنها برگزاری جلسه، صورت‌جلسه و ارسال نامه نباشد، مصوبات جلسات برای اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران برای حل مشکلات و انجام مصوبات از اختیارات قانونی خود بهره‌مند شوند، گفت: برای واگذاری زمین با کاربری آموزشی به آموزش‌وپرورش قانون وجود دارد.

شجاعی با اشاره به اینکه زمینی که کاربری آموزشی دارد باید به بخش خصوصی واگذار و چراغش روشن شود انجام ندادن این کار ملاحظه اجتماعی یا زورگویی است، یادآور شد: ملاحظه اجتماعی به معنای زورگویی نیست معنی کلمات را در استان عوض کرده‌اید.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید خود در جلسات استانداری شرکت کنند، افزود: مدیری که در استان حضور دارد حق ندارد معاونش را به جلسات بفرستد.

حجت‌الاسلام یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در این جلسه اظهار کرد: اعلام و آشکار کردن یک پروژه قبل از آنکه مقدماتش فراهم و محکم شود موجب تخریب آن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با آمادگی کامل به جلسات بیاید و آداب جلسات نهایی را با جلسات اولیه از یکدیگر تفکیک کنید، گفت: برای انجام مصوبات پیگیر باشید و جلسات مستمر بگذارید زیرا زمان موجب فراموشی می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha