ضرورت گسترش پوشش اینترنتی روستاهای استان مرکزی
کد خبر: 3904222
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

ضرورت گسترش پوشش اینترنتی روستاهای استان مرکزی

استاندار مرکزی به لزوم همکاری در راستای بهره‌مندی همه روستاهای استان مرکزی از اینترنت تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، بیست‌و‌یکم خرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، با تأکید بر لزوم توجه به دسترسی همه دانش‌آموزان به فضای آموزش مجازی گفت: باتوجه به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در ماه‌های آینده غیر قابل تشخیص است؛ لذا جهت ارائه تحصیل به دانش‌آموزان با بهره‌مندی از فضای مجازی در صورت اعمال محدودیت‌های احتمالی نیاز است زیرساخت‌های این مهم در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: نیاز است از همه توان برای دسترسی تمام روستاها به اینترنت استفاده شود که برای سال تحصیلی جدید امکان استفاده از اینترنت در بحث تحصیل فراهم شود. همچنین عقد تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی استان‌های وزارت در راستای بهره‌مندی آموزش و پرورش از شوراهای شهر و روستاست و باید به ‌منظور اجرای بهتر آن در استان دستگاه‌های متولی مواردی که در حیطه اختیارات استان است را جمع آوری و در نشست آینده آموزش و پرورش در این شورا ارائه کنند

شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد، گفت: در کشور و به تبع آن در استان مرکزی امکان دسترسی همه دانش‌آموزان به اینترنت وجود نداشت و درصدی در استفاده از این شبکه محروم بودند.

وی با اشاره اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید امکان بهره‌مندی از اینترنت در مناطق شهری و روستایی فراهم شود، افزود: طبق این برنامه وزارت فناوری اطلاعات باید این امکان را برای شهرها و روستاها با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار فراهم کند، هرچند دیدگاه آموزش و پرورش بهره‌مندی همه دانش‌آموزان حتی افراد ساکن در روستایی با چهار خانوار است.

فولادوند ادامه داد: دسترسی به اینترنت برای حدود ۳۰۰ روستا در استان غیر ممکن یا ضعیف که البته آمار آموزش و پرورش با اداره کل ارتباطات و فناوری متفاوت است که بخشی از این اختلاف آمار به دلیل مفاهیم و تعاریف هریک از این سازمان‌ها است و در این خصوص نیاز به بررسی دو جانبه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha