نقش خیرین در حل مشکلات آموزشی ستودنی است
کد خبر: 3905832
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

نقش خیرین در حل مشکلات آموزشی ستودنی است

فرماندار کاشمر نقش خیرین را در حل مشکلات آموزشی ستودنی دانست و گفت: برای رفع مشکلات و محدودیت‌ها به کمک خیرین نیاز است.

نقش خیرین در حل مشکلات آموزشی ستودنی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر، روز گذشته، 31 خردادماه در نشست شورای آموزش‌وپرورش که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های انجام شده و کسب رتبه‌های برتر به دست آمده طی سال گذشته از سوی آموزش‌وپرورش این شهر اظهار کرد: با تلاش بیشتر برای سال تحصیلی جدید باید رتبه‌های بهتری را کسب کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید همانند آموزش برای حوزه پرورش هم رویکرد داشته و غفلت نکنیم، گفت: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته و با تحلیل و پژوهش انجام شود، تا آیندگان هم از این برنامه‌ها نیز بهره‌مند شوند.

ساقی ادامه داد: تمامی بازماندگان از تحصیل باید شناسایی و شرایط لازم برای ادامه تحصیلشان فراهم شود، همچنین با توجه به اینکه در سطح شهرستان فضاهای بلااستفادهای داریم و این امکان وجود دارد برای جبران کمبود فضا بهینه‌سازی و تا آغاز سال تحصیلی جدید بازنگری، بازسازی و زیباسازی شوند.

وی مطرح کرد: کرونا جدی است و برخی شهرستان‌ها در حال جابجا کردن بیماران خود هستند و به مشهد انتقال می‌دهند، متأسفانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاشمر صعودی بوده و اگر همچنان تشدید شود باید در فضای مجازی فعالیت کنیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه باید برای تحقق شعار «جهش تولید» برنامه داشت، بر آغاز گفتمان‎سازی و فرهنگسازی از سوی آموزش‌وپرورش تأکید کرد و افزود: باید نهایت استفاده را در خصوص شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده را ببریم.

وی همچنین ساماندهی منابع انسانی که دغدغه جدی ایجاد کرده را ضروری دانست و بر حل مشکلات تأکید کرد، همچنین با تقدیر از کمک خیرین و شهرداری به حوزه آموزش‌وپرورش گفت: همراهی‌ها موجب شد بخشی از مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش رفع شود.

انعقاد تفاهمنامه 15 میلیارد تومانی با خیرین

در این نشست علی طاهریان، مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر نیز، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 تفاهمنامه با ارزش 15 میلیارد تومان با خیرین به امضاء رسیده است.

وی بیان کرد: به خاطر افزایش جمعیتی که از 6 سال قبل آغاز شده و چون قطب آموزشی هستیم، همه‌ساله نسبت به سال قبل افزایش جمعیتی را در ورودی‎ها و میان‌پایه‎ها داریم، ثبت‎نام دانش‌آموزان به یکی از پروژه‎های مهم و پر چالش آموزش‎وپرورش تبدیل شده است.

طاهریان گفت: ساماندهی فضای مدارس یکی از دیگر چالش‎های همه‎ساله آموزش‎وپرورش است، که مراکز قطب به جهت نوسازی و تعداد مدارس بیشتر از شهرهای دیگر با آن مواجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی در شهرستان کاشمر با پیری جمعیت و یا سنوات بالای خدمتی همکاران مواجه هستیم، اظهار کرد: اگرچه کمبود نیروی انسانی به دغدغه جدی تبدیل شده اما از سویی سهمیه قبولی دانش‌آموزان کاشمر در دانشگاه فرهنگیان بسیار اندک است.

مدیر آموزش‎وپرورش کاشمر گفت: اگرچه وجود دانشگاه فرهنگیان از خواسته‌‎های والدین کاشمر بوده که مجوز احداث آن در سال قبل اخذ شده اما به‌خاطر شیوع ویروس هنوز دانشگاه افتتاح نشده و از سویی سهمیه‌ها بسیار کم است.

طاهریان مطرح کرد: هر ساله برای ساماندهی نیرو مشکلاتی داریم که در نهایت با افزایش ساعات حق‎التدریس و کمک مدارس غیرانتفاعی رفع می‌شود و این نگرانی همیشه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از بهمن‌‎ماه سال 98 اقدامات خوبی برای احداث پروژه‌‎‎های عمرانی در آموزش‌وپرورش کاشمر انجام شد، به‎طوریکه در اواخر بهمن‎ماه سال قبل 11 تفاهم‌‎نامه و امسال نیز 6 تفاهم‌نامه دیگر با ارزش 15 میلیارد تومان با خیرین در کاشمر امضا شد و امیدواریم هرچه زودتر به اعتبارات تکمیلی که اداره‌کل نوسازی مدارس استان در نظر دارد، برسد.

در این نشست از خانواده مرحوم حسین نساجیان به خاطر اهدای زمینی به مساحت دو هزار متر مربع برای احداث مدرسه 9 کلاسه متوسطه اول، آقای فرازمند به جهت اهدای 700 میلیون تومان به یاد فرزند مرحوم خود برای تکمیل شدن ساخت دبستان دخترانه و آقای عسکری به خاطر کمک مبلغ 500 میلیون تومان برای تکمیل پروژه 1008 واحدی و همچنین شهردار کاشمر برای کمک و رفع مشکلات آموزش و پرورش، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha