تقویت هویت انقلابی؛ رسالت اصلی صدا و سیما
کد خبر: 3907565
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

تقویت هویت انقلابی؛ رسالت اصلی صدا و سیما

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حفظ و تقویت هویت انقلابی، ملی و بومی رسالت اصلی صدا و سیماست، گفت: برای پیشبرد اهداف صداوسیما، اهالی این مجموعه باید به اخلاق رسانه‌ای توجه داشته باشند.

تقویت هویت انقلابی؛ رسالت اصلی صدا و سیمابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 9 تیرماه در دیدار معاونان و مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نقش‌آفرینی هنرمندانه و هوشمندانه صداوسیما در جامعه گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی دانشگاهی است که در آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به موضوعات مهم و روز جامعه نقشی بسیار مهم و اثرگذار ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه اشتباه این مجموعه هم در جامعه می‌تواند اثرات منفی به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف صداوسیما، اهالی این مجموعه باید به ارزش‌های اخلاقی و اخلاق رسانه‌ای توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در توصیف رسانه دینی، آن را هدایت‌گر، دین‌مدار و اخلاق‌محور خواند و گفت: رسانه دینی باید در همه برنامه‌های خود، ملاك را محوريت خدا، دين، ‌آموزه‌های دينی، اخلاقی و معارف اهل‌بيت(ع) قرار دهد.

وی مسئوليت‌پذيری، شجاعت و شرافت حرفه‌ای، حق‌گرايی، بازنمايی واقعيات و عدم تحريف و دستكاری آن، رعايت حرمت مخاطبان،‌ رعايت مصالح نظام اسلامی،‌ حفظ حريم خصوصی، حفظ رازداری و امانت‌داری، حقِ دستيابی به اطلاعات سازنده و مفيد، ترويج محاسن و مكارم اخلاقی و حرمت سانسور و خودسانسوری را از مهم‌ترين ارزش‌هايی عنوان کرد که رسانه ملی باید به آن پايبند باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، همچنین با تاکید بر نقش‌آفرینی هنرمندانه و هوشمندانه در رسانه ملی تصریح کرد: برنامه‌سازان رادیو و تلویزیون باید با توجه به زبان محلی مردم هر منطقه و آداب و رسومی که اسباب وحدت ملی است، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند تا هویت ملی، انقلابی و بومی نیز تقویت شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هویت بومی، هویت ملی را شکل می‌دهد، گفت: تولیدات و محصولات رسانه‌ای باید هدفمند، خدمت‌گرا و در خدمت توسعه استان باشد.

وی با یادآوری اینکه صداوسیما در خط مقدم جنگ نرم و مبارزه رسانه قرار گرفته است، گفت: هیچ نهاد فرهنگی مانند رسانه ملی در خط مقدم جنگ نرم دشمن نیست، از این رو باید برای کمک به برنامه‌سازان این مجموعه، خود را در کنار آن ببینیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: در موضوع شیوع کرونا و برای برچیده شدن اخبار کذب و حاشیه‌ای، مرجع قرار گرفتن رسانه ملی باعث شد این رسانه بار دیگر به عنوان رسانه زنده مطرح شود که مدیران صداوسیما باید از این فرصت بهره کافی ببرند.

وی گسترش شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر چند در سال‌های اخیر شبکه اجتماعی رقیب رسانه ملی شده‌ اما از نظر اعتبار، صداوسیما رقیبی ندارد و ملجأ دستیابی به اطلاعات درست رسانه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی چالش جدی رسانه ملی را در موقعیت کنونی ساخت سریال‌های اینترنتی دانست و گفت: استقبال مردم از این سریال‌ها بیانگر آن است که رسانه ملی باید به تولید فیلم و سریال‌های تلویزیونی و ساخت برنامه‌های سرگرم کننده پر محتوا و سنگین اهتمام جدی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: تهدیدهای که متوجه این مجموعه می‌شود، تهدیدی برای نظام و انقلاب است که بی اهمیت شمردن آن موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر و ایجاد لطمه به اعتقادات و اعتماد مردم به نظام اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم درباره کاهش میزان مخاطبان رسانه ملی هم گفت: رسانه ملی باید با اهتمام جدی به ساخت برنامه‌های کیفی، توجه به کیفیت فنی تولیدات و انجام پژوهش‌های مستمر در خصوص برنامه‌های پخش شده، رضایتمندی مخاطبان را افزایش دهد.

وی افزود: جذب و بکارگیری نیروهای متخصص، لزوم ارتقای روش‌های تبلیغی در آگهی‌های بازرگانی، داشتن خط مشی درست در تقویت اقتصاد ملی و تولیدات ایرانی موجب افزایش اعتبار ملی این سازمان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به چالش مخاطبان با سواد رسانه‌ای بالا گفت: رسانه ملی افزایش دسترسی و فهم انتقادی در تولید برنامه‌های خود را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام
captcha