افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۸۶۶۷ نفر
کد خبر: 3907947
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۸۶۶۷ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تاکنون ۱۸هزار و ۶۶۷ نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۷۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۸۶۶۷ نفرمحمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۶۶۷ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۷۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۸۵ بیمار در بخش آی سیو بستری هستند و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند. شهرستان‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نقش برگزاری مجالس عروسی و عزا در افزایش آمار مبتلایان، اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر جا که مردم در جاهای غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت کرده و یا مراسم عزا را به‌صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تأکید کرد: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان سؤالات را به‌دلیل قرار داشتن خودکار در جیبمان جواب ندهیم. استفاده از ماسک آن هم به‌طور صحیح بسیار مؤثر است و قرار دادن آن در جیب یا کیف زمینه را برای آلوده کردن آن فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha