برپایی کارگاه گرافیک «حقوق بی‌ بشر» در تبریز
کد خبر: 3907951
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

برپایی کارگاه گرافیک «حقوق بی‌ بشر» در تبریز

همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، کارگاه گرافیک «حقوق بی بشر» در تبریز برپا شد.

برگزاری کارگاه گرافیک «حقوق بی بشر» در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، کارگاه گرافیک «حقوق بی بشر» روز سه‌شنبه، 10 تیرماه از سوی حوزه هنری و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این کارگاه با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: در هفته فرهنگی و سیاسی واقع شده‌ایم و باید در این هفته اقدامات فرهنگی مؤثری از سوی نهادهای فرهنگی و هنری و همچنین هنرمندان صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا، گرافیست‌های جوان به دعوت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی و با حضور استاد مجید دلدوزی گردهم آمدند تا در زمینه مطالبه‌گری در خصوص حقوق بشر آمریکایی و اعمال نژادپرستی این دولت، اقدامات مؤثر فرهنگی انجام دهند.

حجت‌الاسلام برگی، با بیان اینکه باید در زمینه مطالبه‌گری به حق از آمریکا و دولت‌های اروپایی فعالیت‌های مطلوبی صورت گیرد، تصریح کرد: زبان گویای هنر بهترین ابزار برای مطالبه‌گری از اعمال ضدبشر آمریکایی است که ما باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حوزه هنری استان با توجه به محدودیت‌های مادی و منابع، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در راستای اعتلای فرهنگ استان انجام می‌دهد که در این کارگاه نیز طرح‌های با کیفیتی تولید شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: روحیه و اراده انقلابی عوامل حوزه هنری استان موجب انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی در استان شده که از این جهت از تمامی همکاران حوزه هنری تقدیر و قدردانی می‌کنم.

مجید دلدوزی، سرپرست کارگاه طراحی «حقوق بی بشر» نیز در این کارگاه اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، هنرمندان گرافیست استان به‌همت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گردهم آمدند تا اعمال ضد بشری آمریکا را در قالب هنر به جامعه ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی پیشگیری از کرونا، هنرمندان محدودی به این کارگاه دعوت شدند و هر هنرمند یک یا دو پوستر جهت ارائه به مردم طراحی و تولید کردند.

سرپرست کارگاه طراحی «حقوق بی بشر» گفت: امیدواریم کارگاه‌های این چنینی، در آینده توسط نهادهای فرهنگی و هنری استان برگزار شود تا هنرمندان انقلابی استان در راستای انجام تکلیف و دین خود به انقلاب و اسلام اقدامات مؤثری انجام دهند و این مسئله باید مورد توجه سایر مدیران فرهنگی و هنری استان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha