نهادهای تصمیم‌گیر دغدغه‌ای برای تبلیغ دین ندارند
کد خبر: 3908100
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی:

نهادهای تصمیم‌گیر دغدغه‌ای برای تبلیغ دین ندارند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، ضمن اشاره به مشکلات و خلأهای موجود در عرصه تبلیغ دینی، گفت: بیشتر مشکلات در عرصه تبلیغ دین مربوط به نهادها و سیستم‌های تصمیم‌گیر است چراکه آنها برای پشتیبانی مجموعه‌های تبلیغی، دغدغه جدی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مشکلات و خلأهای موجود در عرصه تبلیغ دین، گفت: امروز بیشتر مشکلات در عرصه تبلیغ مربوط به سیستم‌های تصمیم‌گیر است، چراکه این سیستم‌ها دغدغه جدی برای پشتیبانی مجموعه‌های تبلیغ دینی ندارند. این در حالی است که مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند، هر کار بزرگ اقتصادی هم که می‌خواهید انجام دهید باید پیوست فرهنگی آن را رعایت کنید، اما از این بابت دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه امروز کمک‌ها، فعالیت‌ها و یا پشتیبانی‌هایی که در عرصه تبلیغ دینی انجام می‌شود، نسبت به حد مطلوب آن بسیار کم است، افزود: حاضریم با هر فرد نیمه منصفی هم این مسئله را مطرح کنیم و قطعاً آن‌ها هم حاضرند این مسئله را اذعان کنند که پشتیبانی از طلبه‌ها بسیار ضعیف است و آن‌ها در فقر و محرومیت، اما با عشق به خداوند، کار تبلیغ خود را به عنوان سرباز امام زمان(عج) انجام می‌دهند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به اینکه امروز به افراد فعال در عرصه تبلیغ آن‌ طور که باید توجه نکرده‌ایم و خدمات آن‌ها را به پای اخلاصشان گذاشتیم، گفت: این وظیفه بر عهده ماست تا به آن‌ها خدمت کنیم و خدمات آن‌ها را قدر بدانیم. ایثارگران عرصه تبلیغ افراد مخلصی هستند که ارتباطشان و حسابشان با خداست، اما ما هم وظیفه داریم که برای حمایت و تقویت این فعالیت‌ها قدم برداریم.

وی در ادامه به وظایف مبلغان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چند اقدام مهم انجام دادند. یک رشته از کار بحث تبیین این بیانیه برای مردم بود. به دلیل اینکه ما مبلغ هستیم بخش اعظمی از این وظیفه برعهده ماست؛ لذا این موضوع برای مبلغان تشریح و مواردی نیز برای تبیین آماده شد که مبلغان در حال تبلیغ آن هستند. بخش دیگری از بیانیه گام دوم نیز متوجه مسئولان است که باید آن‌ها و ما براساس این بیانیه خودمان را بازسازی کنیم و فکر و ابتکارات لازم را در دستور کار قرار دهیم.
انتهای پیام
captcha