تازه‌ترین اظهارات کمالوندی درباره حادثه رخ داده در نطنز
کد خبر: 3908268
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

تازه‌ترین اظهارات کمالوندی درباره حادثه رخ داده در نطنز

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در حال بررسی علت حادثه بامداد امروز در مجتمع غنی سازی نطنز هستند، گفت: حادثه هیچ تلفات انسانی نداشته و وقفه‌ای هم در فعالیت مجتمع ایجاد نشده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از فارس، بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز، (پنجشنبه) در گفت‌وگویی درباره حادثه رخ داده در یکی از سوله‌های در دست احداث در مجتمع غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن نطنز عنوان کرد که این حادثه هیچ وقفه‌ای در فعالیت مجتمع غنی سازی ایجاد نکرده است و سایت با روند قبلی کار خود را ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت که این سوله به لحاظ مواد رادیواکتیو غیر فعال بوده است و حادثه علیرغم اینکه خسارات مادی به همراه داشته، ولی تلفات جانی نداشته است و افزود: هیچ نیروی انسانی در آنجا حضور نداشته و بحمدالله ما تلفات انسانی نداشتیم و خسارات مالی و مادی داریم که در حال ارزیابی هستیم.

کمالوندی که در سایت حضور دارد در این باره خاطرنشان کرد: این حادثه در بامداد امروز رخ داد که یکی از سوله‌ها در فضای باز دچار حادثه شده که فاقد مواد هسته‌ای است و آلودگی هم ندارد. متاسفانه برخی شایعات از سوی رسانه‌های معاند درباره مسئله آلودگی مطرح شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند، گفت: علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اینجا حضور داشت.

تازه‌ترین اظهارات کمالوندی درباره حادثه رخ داده در نطنز

انتهای پیام
captcha