بسته شدن بودجه قرآنی 98 با 13 میلیارد تومان دریافتی / واریز بودجه مؤسسات در تیرماه
کد خبر: 3908473
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
حسن محمدی خبر داد:

بسته شدن بودجه قرآنی 98 با 13 میلیارد تومان دریافتی / واریز بودجه مؤسسات در تیرماه

دبیر کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه بودجه قرآنی سال 98 با 13 میلیارد تومان دریافتی بسته شده است، گفت: از بودجه دریافتی شش میلیارد تومان به مؤسسات و پنج میلیارد تومان نیز به طرح ملی حفظ قرآن کریم تخصیص یافته است.

حسن محمدی، دبیر کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه قرآنی سال 98 و نیز جلسات این کمیته گفت: ‌در آخرین جلسه‌ کمیته تخصیص، درباره نحوه توزیع 13 میلیارد تومان بودجه دریافتی سال 98 تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: مقرر شد که مبلغ شش میلیارد تومان به اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآن و عترت و در نهایت به مؤسسات قرآنی و همچنین پنج میلیارد تومان از این مبلغ به ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم (دبیرخانه این ستاد در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مستقر است) تعلق گیرد.

محمدی با بیان اینکه از دو میلیارد تومان باقی‌مانده، یک میلیارد تومان برای مباحث نظام‌سازی قرآنی و باقیمانده نیز برای راهبری کمیسیون‌ها(فعالیت‌های جاری مرتبط با اجرای اسناد راهبردی کمیسیون‌ها) تخصیص می‌یابد، بیان کرد: با دریافت و توزیع این 13 میلیارد تومان، پرونده بودجه سال 98 بسته می‌شود.

دبیر کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در پاسخ به اینکه بودجه قرآنی مربوط به بخش مؤسسات در حال حاضر در چه حسابی قرار دارد؟ گفت: هر کدام از دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، مبلغ سه میلیارد تومان از بودجه را دریافت کرده‌اند تا در اسرع وقت آن را بین مؤسسات تحت پوشش خود توزیع کنند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چه زمانی مؤسسات این مبلغ را دریافت خواهند کرد؟ اظهار کرد: در حال حاضر فرم‌های مربوط به توزیع این بودجه توزیع شده و براساس گزارش‌های دریافتی مؤسسات پرداخت خواهد شد. امروز جلسه‌ای با همین موضوع برگزار می‌شود تا برای تلفیق فرم‌ها و حذف برخی موارد و رسیدن به مشترکات تصمیم‌گیری شود. پیش‌بینی می‌شود که در تیرماه این مبالغ به دست مسئولان مؤسسات برسد.

انتهای پیام
captcha