ویژگی‌های انسان‌های اهل کرامت
کد خبر: 3908483
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
امام جمعه نیمروز مطرح کرد:

ویژگی‌های انسان‌های اهل کرامت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشکی گفت: انسان‌های اهل کرامت، خدمت بی‌منت به مردم را وظیفه خود می‌دانند و منتظر نمی‌مانند که کسی برای دریافت کمک به در خانه آنان بیاید؛ بلکه فقرا را شناسایی کرده و با مراجعه به منازل‌شان نیاز محرومان را برطرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشکی، امام جمعه نیمروز، 13 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرماید «سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مکروب الَّا نَفَّسَ اللَّهُ کربته وَ لَا مُذْنِبُ الَّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ؛ به زودی پاره‏ تنی از من در سرزمين خراسان دفن می‌شود، که هيچ گرفتاری او را زيارت نمی‌کند، جز اين که خداوند پريشانی را از او می‌زدايد و هيچ گنهکاری به زيارت او نائل نمی‌شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می‌آمرزد»؛ این حدیث سال‌ها قبل از ولادت امام رضا(ع) بیان شده است؛ زیارت آن امام هم غم و اندوه را از وجود آدمی دور می‌کند و هم موجب آمرزیده شدن گناهان می‌شود.

وی با بیان اینکه همان‌طور که در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهل کرامت هستند و همه کرامات و نیکی‌ها ویژه این بزرگواران است، ادامه داد: کرامت به معنای بلندهمتی و نو‌عدوستی است. انسان‌های اهل کرامت، خدمت بی‌منت به مردم را وظیفه خود می‌دانند و منتظر نمی‌مانند که کسی برای دریافت کمک به در خانه آنان بیاید؛ بلکه فقرا را شناسایی کرده و با مراجعه به منازل‌شان نیاز محرومان را برطرف می‌کنند.

خطیب جمعه نیمروز با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور نکوداشت و تجلیل از خادمان عرصه مدیریت شهری و روستایی، ۱۴ تیرماه را به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نام نهاده است. توسعه زیرساخت‌ها از قبیل آسفالت و توسعه خیابان‌ها و ساماندهی پسماند و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، نظارت بر ساخت‌و‌سازهای مجاز و اجرای روشنایی معابر از جمله وظایف این دو مجموعه برای بهبود وضعیت شهرها و روستاهاست. این همه خدمت جز در سایه همدلی و همکاری شما شهروندان میسر نیست. گاها شنیده می‌شود بعضی تأسیسات از قبیل روشنایی معابر و لوازم پارک بوستان‌ها به سرقت می‌رود که این ضربه بیت‌المال است، و مردم در خصوص توسعه زیرساخت‌های جدید باید تمکین کنند.

وی ضمن قدردانی از همکاری شورای شهر و روستاهای تابعه، گفت: از این عزیزان می‌خواهم همچنان که برای توسعه برنامه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند، بخش کوچکی از اعتبارات خود را به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و تکمیل نیازهای ضروری مساجد اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشکی همچنین تأکید کرد: خطر ابتلا به ویروس منحوس کرونا همچنان وجود دارد و این بیماری تکان‌دهنده همچنان قربانی می‌گیرد. راه پیشگیری و عدم سرایت آن حفظ فاصله اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی است. این روزها با تشدید انتشار ویروس شاهد شرایط ویژه‌ای هستیم و شهرستان نیمروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است که مردم عزیز باید در این زمینه همکاری کنند و ضمن رعایت اصول بهداشتی برای کارهای غیرضروری از منازل خارج نشوند و رفتن به مسافرت و اجرای مراسم مردم‌داری را به تعویق بیندازند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha