حزب الله لبنان توهین به مرجعیت دینی عراق را محکوم کرد
کد خبر: 3908648
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

حزب الله لبنان توهین به مرجعیت دینی عراق را محکوم کرد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای با محکومیت توهین به مرجعیت دینی عراق، این اقدام را خدمت مستقیم به دشمنان امت اسلامی دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای، توهین روزنامه وابسته به رژیم سعودی به مرجعیت دینی عراق را محکوم کرد.
در بیانیه حزب الله آمده است: این مرجع دینی ارزش و جایگاه بسیار والایی در بین مسلمانان دارد و محور امنیت عراق عزیز و عاملی اساسی در حفظ وحدت ملی این کشور و ثبات سیاسی آن به شمار می‌رود. فتوای مشهور ایشان در مقابله با تروریسم داعش، در آزادسازی این کشور از چنگال این گروه تروریستی نقشی اساسی داشت.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله  در حالی که نسبت به توهین ننگین این روزنامه به یکی از مهمترین مراجع جهان عرب و اسلام اظهار تاسف می‌کند، تاکید می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند عظمت این مرجع شریف و نقش تاریخی بزرگ ایشان را تضعیف کند.
 
در این بیانیه آمده است: روزنامه مذكور و افراد پنهان در پشت آن، مستقیما به دشمنان ملت كه مهمترین آنها ایالات متحده آمریكا و دشمن صهیونیست است و به همه كسانی كه به دنبال فتنه‌انگیزی و  اختلاف‌افکنی دینی و سیاسی و ایجاد آشوب و ناآرامی های اجتماعی هستند خدمت می‌کنند.

 حزب الله در پایان از مردم عزیز عراق خواسته است تا وحدت کلمه، هوشیاری، انسجام و تلاش برای رسیدن به اهداف خود یعنی آزادی واقعی و استقلال این کشور را افزایش دهند.

همچنین شیخ احمد القطان، از علمای اهل سنت لبنان نیز اهانت به مرجعیت دینی عراق را یک فتنه و با هدف اختلاف‌افکنی در صفوف مسلمانان دانست.

رئیس جمعیت «قولنا و العمل» هدف‌گیری مرجعیت را نشانه‌گیری همه علمای اسلامی دانست و آن را به صلاح امت اسلامی ندانست. وی همچنین خواستار عذرخواهی فوری این روزنامه از همه مسلمانان و بویژه برادران شیعه و شخص آیت الله العظمی سیستانی شد.
انتهای پیام
captcha