فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا می‌کند
کد خبر: 3909109
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا می‌کند

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ و هنر، حوزه زاینده‌ای است و در اقتصاد کشور می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند و نباید به این حوزه با دید مصرفی نگاه کرد.

نباید به حوزه فرهنگ و هنر با دید مصرفی نگاه کردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، محمد محمدپور، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی روز گذشته، 16 تیرماه در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ، اظهار کرد: با توجه به تنوع فعالیت‌های این اداره‌کل تلاش شده تا ارتباط با تمام بخش‌های مجموعه حفظ شود و گفتمان فرهنگ و هنر در استان گسترش پیدا کند.

وی افزود: نگاه ساختاری به حوزه فرهنگ و هنر ضعیف بوده و این نگاه از طرف خود هنرمند، از منظر فرهنگ و هنر و همچنین از سوی مدیران ارشد است.

محمدپور با اشاره به این‌که حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌زاست، اظهار کرد: این حوزه از نظر فضای فرهنگی و هنری با کمبود مواجه است به طوری که سرانه فضای فرهنگی و هنری استان به دو سانتی‌متر و در خوشبینانه‌ترین حالت به چهار سانتی‌متر می‌رسد. اگر به این حوزه یک واحد هزینه شود می‌توان ۱۰ برابر از آن را سود برد و در این رابطه باید تولیدات به ثروت تبدیل شود و نگاه مدیران و بخش خصوصی به این حوزه تغییر یابد.

وی یادآوری کرد: عزم و اراده، اعتماد و همراهی و اعتبار و بودجه از الزامات رفع مشکلات این حوزه بوده و با توجه به کمبود منابع دولتی باید بخش خصوصی پای کار بیاید و بداند که این حوزه درآمدزاست.

محمدپور اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر استان در سال ۷۶ را حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در آن زمان از این میزان اعتبار، ۱۵۰ میلیون تومان برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص یافته بود و اعتبار زمان کنونی حوزه فرهنگ و هنر استان ۱۴ میلیارد تومان است که از این میزان یک میلیارد تومان برای کل فرهنگ و هنر استان تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام
captcha