ضرورت استفاده از ابزارهای جایگزین در تبلیغ معارف دینی و قرآنی
کد خبر: 3909655
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

ضرورت استفاده از ابزارهای جایگزین در تبلیغ معارف دینی و قرآنی

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «منتظران موعود» میانه گفت: باید با استفاده از ابزارهای جایگزین به‌ منظور تبلیغ معارف دینی و قرآنی از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌صورت فایل‌های صوتی و تصویری به‌ دنبال تولید محتوای قرآنی باشیم.

کاهش اقبال عمومی به مؤسسات قرآنی؛ آسیب وضعیت کروناییحجت‌الاسلام علی قره‌داغی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت «منتظران موعود» میانه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به شرایط پیش‌ آمده از کرونا در کشور، اظهار کرد: متأسفانه با شرایط پیش آمده، فعالیت‌های قرآنی کشور نیز به مانند سایر فعالیت‌ها، دچار کم‌رونقی و یا رکود شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر از دوره‌های حضوری مؤسسات قرآنی استقبال نمی‌شود، اظهار کرد: این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در ایام تابستان با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان، حجم بالای استقبال‌ها را شاهد بودیم، اما مـتأسفانه امسال استقبالی نیست.

قره‌داغی افزود: رسالت فعالان دینی در شرایط فعلی سخت‌تر شده است؛ باید از طریق ارتباطات مجازی سعی کنیم با تولید محتوا قرآن‌آموزان و شاگردان قرآنی خود را همچنان تحت تعالیم دینی و قرآنی قرار دهیم تا بتوانند در یادگیری و آموزش موفق‌تر باشند.

وی تأکید کرد: باید با استفاده از ابزارهای جایگزین به‌منظور تبلیغ معارف دینی و قرآنی از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌صورت فایل‌های ویدئویی صوتی و تصویری به‌دنبال تولید محتوای قرآنی باشیم و سعی کنیم کودکان و نوجوانان در این فضا از آموزش و یادگیری غافل نباشند.

قره‌داغی قرآن را باب معرفت الله دانست و تأکید کرد: هرکس می‌خواهد خدا را بشناسد، هرکس می‌خواهد بداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت!؟ هرکس می‌خواهد از خودبينی و بزرگ‌بينی به دور باشد بايد سراغ قرآن اين کتاب روشن الهی برود، از قرآن مدد گيرد و در آياتش تفکر کند.

انتهای پیام
captcha