تولید محتواهای فاخر در اولویت مؤسسات قرآنی قرار گیرد
کد خبر: 3910201
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

تولید محتواهای فاخر در اولویت مؤسسات قرآنی قرار گیرد

مدیر مهد قرآن و عترت بستان‌آباد فضای مجازی را بهترین فرصت برای ارائه فعالیت‌های قرآنی دانست و بیان کرد: فضای مجازی بهترین فرصت برای ارائه فعالیت‌های قرآنی است و مؤسسات قرآنی باید در این عرصه اقدام و تلاش کنند.

تولید محتواهای فاخر در اولویت مؤسسات قرآنی قرار گیردحمید صفایی، مدیر مهد قرآن و عترت بستان‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: هر کدام از ما برای نابودی بیماری کرونا سهمی داریم که با تکیه بر آموزه‌های قرآن در فضای مجازی می‌توانیم سهم خود را به‌درستی ایفا کنیم و به‌راحتی می‌توان از فضای مجازی در راستای علم‌آموزی، حفظ قرآن و بهره‌گیری از تفاسیر سوره‌ها استفاده کرد.

وی فضای مجازی را بهترین فرصت برای ارائه فعالیت‌های قرآنی دانست و بیان کرد: فضای مجازی بهترین فرصت برای ارائه فعالیت‌های قرآنی است که نیازمند تولیدات فاخر و مناسب قرآنی است و مؤسسات قرآنی باید در این عرصه اقدام و تلاش کنند.

صفایی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا گفت و افزود: شیوع ویروس کرونا روال عادی مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده است، مؤسساتی که بخش زیادی از درآمدشان، ناظر بر حضور افراد قرآن‌‌آموز در جلسات آموزش است و می‌توان گفت شیوع کرونا در کاهش تعداد قرآن‌آموزان و کاهش درآمد مؤسسات قرآنی تأثیرگذار بوده است.

مدیر مهد قرآن بستان‌آباد‌ ضمن بازگو کردن تبعات کاهش درآمد مؤسسات قرآنی، تأکید کرد: تعطیلی، کاهش درآمد و بیکاری در مؤسسات قرآنی تبعات زیادی را در بلندمدت به‌دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تولید محتوای کوتاه و تأثیرگذار در حوزه آموزش‌های دینی و معارف قرآن، گفت: در حال حاضر مخاطبان در جستجوی مطالب کوتاه، اثرگذار و جذاب هستند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان به مطالب درخواستی خود دسترسی داشته باشند؛ بنابراین بهتر است فعالان قرآنی در صفحات مجازی شخصی و عمومی خود در شبکه‌های اجتماعی با قرآن‌آموزان خود مطالب کوتاه آموزشی قرآنی تهیه کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

صفایی با بیان اینکه اکنون فضای مجازی جذابیت و گیرایی خاصی برای نوجوانان دارد، ادامه داد: در فضای مجازی مشاهده می‌شود برخی محتواها برای نوجوانان از نظر اخلاقی بسیار نامناسب است و آن‌ها را به گمراهی سوق می‌دهد؛ بنابراین فعالان قرآنی بهتر است به‌منظور خنثی‌سازی اثرات محتواهای نامناسب به تولید برنامه‌های جذاب بپردازند.

وی با اشاره به تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه گفت: 200 قرآن‌آموز در رده‌های سنی نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی مؤسسه به‌صورت مجازی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام
captcha