برگزاری نشست خادمان مواکب اربعین آذربایجان شرقی
کد خبر: 3910204
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

برگزاری نشست خادمان مواکب اربعین آذربایجان شرقی

نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین استان آذربایجان شرقی با حضور امام جمعه تبریز برگزار شد.

اربعین حسینی؛ تجلی وحدت مسلمانانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 23 تیرماه در نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین استان با بیان اینکه حضور گسترده مردم همه ساله در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بازتاب‌های گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی داشته است، گفت: این میراث معنوی با عظمت به لحاظ معنی و مفهوم و به لحاظ آیینی، با اشتیاق و شور روزافزون، یکی از بی‌نظیرترین میراث‌های معنوی زنده بشری را رقم زده است.

وی ادامه داد: اجتماع اربعین حسینی بازخوانی بی‌نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی و تبیین چهره رحمانی دین اسلام است. این اجتماع بزرگ نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با مستکبران است.

امام جمعه تبریز‌ تأکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به‌خوبی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که جوامع اسلامی به‌ویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و عدم برقراری سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین نیز مشخص نیست. اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان است که با حضور موکب‌ها، این شکوه و همدلی تماشایی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر حفظ روحیه همدلی و مشارکت بین موکب‌های اربعین از مسئولان مواکب استان خواست چنانچه کشور عراق شرایطی برای پذیرش زائران حسینی نداشت در قالب هیئات مذهبی مواکب ارتباط صمیمی خود را تقویت و حفظ کنند.

انتهای پیام
captcha