۲ سانتی‌متر؛ میزان سرانه فضای فرهنگی در آذربایجان شرقی
کد خبر: 3910213
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

۲ سانتی‌متر؛ میزان سرانه فضای فرهنگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌زاست، گفت: این حوزه از نظر فضای فرهنگی و هنری با کمبود مواجه است به طوری که سرانه فضای فرهنگی و هنری استان به ۲ سانتی‌متر و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ۴ سانتی‌متر می‌رسد.

فقر فضای فرهنگی در آذربایجان‌شرقیمحمد محمدپور، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌زاست، بیان کرد: این حوزه از نظر فضای فرهنگی و هنری با کمبود مواجه است به طوری که سرانه فضای فرهنگی و هنری استان به ۲ سانتی‌متر و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ۴ سانتی‌متر می‌رسد.

وی افزود: نگاه ساختاری به حوزه فرهنگ و هنر ضعیف بوده و این نوع نگاه هم از طرف خود هنرمند، هم از منظر فرهنگ و هنر و هم از سوی مدیران ارشد است.

محمدپور ادامه داد: فرهنگ و هنر، حوزه زاینده‌ای است و می‌تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کند و نباید به این حوزه با دید مصرفی نگاه کرد؛ چراکه اگر در این حوزه یک واحد هزینه شود می‌توان ۱۰ برابر از آن را سود برد. تولیدات این حوزه باید به ثروت تبدیل شود و نگاه مدیران و بخش خصوصی به آن تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه عزم و اراده، اعتماد و همراهی و اعتبار و بودجه از الزامات رفع مشکلات این حوزه است، گفت: با توجه به کمبود منابع دولتی باید بخش خصوصی پای کار بیاید و بداند که این حوزه درآمدزا است. آثار و تولیدات فرهنگی و هنری و مصرف عمومی آن‌ها، در ایجاد آرامش، نشاط و گسترش سرمایه‌های اجتماعی و پیشگیری و کنترل معضلات جامعه تأثیرات شگرفی دارند.

محمدپور با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدنی آذربایجان‌شرقی و تبریز بیان کرد: استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر نیز از بابت نیروی مستعد انسانی و چهره‌های فعال و شاخص در بخش فرهنگ و هنر از غنای بالایی برخوردار است که به مثابه سرمایه‌های تمام‌نشدنی، می‌توانند در این حوزه تأثیرگذار باشند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش ارزنده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در مدیریت کرونا، گفت: در بحران کرونا، مشاغل و صنوف مختلفی در سطح کشور آسیب دیدند که در این میان آسیب حوزه فرهنگ و هنر بسیار جدی بود و طبق برآوردها، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به‌صورت مستقیم در سطح استان به این بخش وارد شد.

انتهای پیام
captcha