نگاه هزینه‌بر و بی‌فایده به حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌زاست
کد خبر: 3910486
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

نگاه هزینه‌بر و بی‌فایده به حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌زاست

یک کارتونیست با بیان اینکه نگرش هزینه‌بر و بی‌فایده به فرهنگ و هنر آسیب‌زاست، گفت: با این نگاه این حوزه در غربت مانده و از آن در اصلاح مشکلات جامعه استفاده نمی‌شود.

نگاه هزینه‌بر و بی‌فایده به حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌زاسترحیم بقال اصغری، کارتونیست و فعال فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نگاه ساختاری به مجموعه فرهنگ و هنر و نگرش هزینه‌بر و بی‌فایده به این حوزه آسیب‌زاست، گفت: با این نگاه حوزه فرهنگ و هنر در غربت مانده و از ابزارهای فرهنگی و هنری در اصلاح مشکلات جامعه استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر اهالی فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: در پی شیوع این ویروس در جامعه و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، مراکز فرهنگی و هنری بسته شد، در حالی که بازار به‌عنوان یکی از مراکز اصلی انتشار این ویروس به فعالیت خود ادامه داد.

بقال اصغری ادامه داد: فرهنگ و هنر حوزه‌ای شکننده و جزو اولین حوزه‌هاست که با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های آن تعطیل شد و همچنین جزو آخرین حوزه‌هاست که فعالیت‌های آن دوباره از سرگرفته می‌شود.

مدیر آموزشگاه‌های هنری آرسوی و مؤسس موزه کارتون تبریز با اشاره به اینکه فعالیت موزه کاریکاتور تبریز همیشه زیر سایه تهدید است، گفت: تملک این محل بر عهده شهرداری بوده و باید مشکل این مکان برای همیشه حل شود.

بقال اصغری‌ با تأکید بر اینکه نوع برخورد با حوزه فرهنگ و هنر باید اصلاح شود، تصریح کرد: نگاه به هنرمندان باید احترام‌آمیز و در شأن آن‌ها باشد و باید با اتخاذ تمهیدات لازم از استرس هنرمندان کاسته شود.

انتهای پیام
captcha