پرداخت به موقع مالیات به فرهنگ تبدیل شود
کد خبر: 3910498
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

پرداخت به موقع مالیات به فرهنگ تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرداخت به موقع مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: مالیات در نظام‌های دینی و غیر دینی برای هزینه‌ دولت‌ها دریافت می‌شود و مهم‌ترین عامل رشد و توسعه شهر‌هاست.

دولت به وعده‌های خود وفا کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 24 تیرماه در دیدار با مسئولان اداره‌کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی کُند است، گفت: برای تقویت فرهنگ مالیاتی و جلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی و فرار مالیاتی باید دولت به وعده‌های خود در حوزه معیشت و آبادانی کشور جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به نبود اطلاعات کافی در خصوص ارقام دقیق فرار مالیاتی ادامه داد: ارقام مختلفی از ۲۵ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای فرار‌های مالیاتی عنوان می‌شود، از این رو باید اقدامات جدی برای جلوگیری از این موضوع صورت گیرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ با تأکید بر لزوم پرداخت به موقع مالیات از سوی مردم گفت: سیاست‌گذاران اقتصادی و سیستم مالیاتی کشور باید به فرهنگ و کارآمدی مالیات‌ها توجه کنند تا هر فردی پرداخت آن را وظیفه خود بداند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پرداخت به موقع مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: مالیات در نظام‌های دینی و غیر دینی برای هزینه‌ دولت‌ها دریافت می‌شود و مهم‌ترین عامل رشد و توسعه شهر‌هاست. تحقق عدالت اجتماعی و اجرای کار‌های عمرانی توسط شهرداری‌ها بدون اخذ مالیات امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات و مالیات‌ها صرف امور زیربنایی می‌شود از این رو ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام‌سازی با دانش روز نقش انکار‌ناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

انتهای پیام
captcha