تسهیلات مناسب به مؤسسات قرآنی پرداخت شود
کد خبر: 3913599
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

تسهیلات مناسب به مؤسسات قرآنی پرداخت شود

رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، از لزوم ارائه تسهیلات به فعالان قرآنی گفت و تأکید کرد: باید تسهیلات مناسبی به مؤسسات و خانه‌های قرآنی پرداخت شود تا توانایی جبران تعطیلی را داشته باشند تا تسکین دردی برای فعالان قرآنی باشد.

پرداخت تسهیلات مناسب به مؤسسات قرآنیحجت‌الاسلام مظفر رجب‌زاده، رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآنی با شیوع ویروس کرونا به شدت دچار آسیب شده‌اند و با توجه به محدودیت تردد در فصل تابستان که به اوج خود می‌رسد فعالیت‌ مؤسسات قرآنی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی افزود: متولیان مؤسسات که بخش زیادی از درآمدشان از دریافت شهریه‌های ماهانه از قرآن‌‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده‌اند و بسیاری نیز در ادامه مسیر با چالش مواجه هستند و حتی از پرداخت اجاره‌بهای مؤسسات بازمانده‌اند، این در شرایطی است که کماکان این مؤسسات ملزم به پرداخت مالیات هستند.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده، ادامه داد: در پی شیوع کرونا کلاس‌های آموزش قرآن به‌صورت مجازی در حال برگزاری است ولی امکان بهره‌وری چشمگیری ندارد و تنها مزیت این روش آموزشی، تجربه این فضای آموزشی بود. کارآفرینی که در مراکز قرآنی مشهود بود و در تأمین معیشت خانواده دخیل بود، درپی شیوع کرونا دچار مشکل شده است.

رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ناتوانی مؤسسات قرآنی در تأمین هزینه‌های محیط آموزشی ادامه داد: مؤسسات و خانه‌های قرآنی در تأمین هزینه‌های مرکز با مشکل روبه‌رو شده‌اند، با هزینه ثبت‌نام دریافتی اجاره محیط آموزشی، آب و برق و گاز و سایر هزینه‌های جاری پرداخت می‌شد. اما هم‌اکنون با تعطیلی مؤسسات در تأمین نیازهای خود نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی از ارائه تسهیلات به فعالان قرآنی سخن گفت و تأکید کرد: باید تسهیلات مناسبی به مؤسسات و خانه‌های قرآنی پرداخت شود تا توانایی جبران تعطیلی را داشته باشند تا تسکین دردی برای فعالان قرآنی باشد.

انتهای پیام
captcha