دیدار خبرنگاران ایکنا و ایسنای آذربایجان شرقی با استاندار
کد خبر: 3914847
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

دیدار خبرنگاران ایکنا و ایسنای آذربایجان شرقی با استاندار

در آستانه روز خبرنگار و سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا با استاندار آذربایجان‌شرقی دیدار کردند.

دیدار عوامل خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای آذربایجان‌شرقی با استانداربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، 15 مردادماه در آستانه روز خبرنگار و سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، دست‌اندرکاران و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا با استاندار آذربایجان‌شرقی دیدار کردند.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار، ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، بر اهمیت کار رسانه‌ها و ضرورت حمایت از این حوزه تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی جهان، وجود رسانه‌های سالم از ضروریات جامعه بوده و این رسانه‌ها هستند که امورات استان را می‌توانند در سطح ملی و بین‌المللی انعکاس دهند.

وی در ادامه به سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه خود منشأ کارهای خوبی بوده و امیدواریم بعد از این نیز اهتمام و جدیت موجود در این نهاد ادامه یافته و شاهد تحولات بیشتری در حوزه‌های مختلف، از سوی این مجموعه باشیم.

پورمحمدی با تشریح وضعیت کرونایی استان، مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات نداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که معتقدم تا امروز در سایه مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همچنین همراهی و همگامی دستگاه‌های مرتبط، بیماری کرونا در استان به خوبی مدیریت شده است، افزود: این بیماری ناشناخته بوده و کسی به‌طور دقیق از فراز و فرودهای آن خبر ندارد، اما در مدیریت خود بیماری با مشکل اساسی مواجه نبوده‌ایم و تمهیدات لازم در حوزه تجهیزات موردنیاز و معالجه تأمین شده است.

وی با بیان این‌که سایر بخش‌ها مثل اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و واحدهای تولیدی نیز همکاری بسیاری خوبی در این رابطه داشتند، گفت: حدود دو هفته پس از شیوع بیماری در استان، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پزشکی به حد نیاز در استان تولید شد، به طوری‌که علاوه بر تأمین نیاز استان، به سایر استان‌ها نیز مواد ضدعفونی و الکل منتقل کردیم. اکنون نیز در سطح کشور حتی امکان صادرات هم داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به همت جمعی واحدهای تولیدی در راستای رفع نیازهای استان برای مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این بیماری، افزود: برخی از واحدهای تولیدی خط تولید خود را به خاطر نیازهای جامعه تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده تولید کردند که این امر مستلزم هزینه بود؛ هر چند برخی کسب و کارها نیز تعطیل شدند، اما همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی در ادامه به سؤالات خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در مورد «وضعیت بیماری کرونا در استان، مهم‌ترین چالش‌های این حوزه و راهکارها برای پساکرونا، وضعیت معادن استان و چالش‌های مربوط به معدن طلای اندریان و مس‌سونگون، عملکرد مدیریت ارشد استان در مبارزه با فساد، میزان استفاده از نظرات دانشگاهیان در دوره مدیریت فعلی و ...» پاسخ داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به بیان تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات خود از زمان تصدی مدیریت استان تاکنون، پرداخت.

در این دیدار، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی و مدیرمسئول خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا نیز به تشریح عملکرد این خبرگزاری‌ها در حوزه تولید محتوا پرداخت.

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده در ایکنا منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha