اولین روز برگزاری مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3915050
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
ایکنا گزارش می‌دهد؛

اولین روز برگزاری مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی

رقابت‌های بخش آقایان و بانوان چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از روز چهارشنبه، ۱۵ مردادماه آغاز شده و تا 16 مردادماه ادامه خواهد داشت.

اولین روز از برگزاری مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقیچهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن استان، چهارشنبه، 15 مردادماه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن اداره کل اوقاف استان برگزار شد.
بر همین اساس استارت چهل وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در آذربایجان‌شرقی با شرکت 244 شرکت‌کننده قرآنی زده شد.
مسابقات بخش بانوان در آستان مقدس امام زاده سیدابراهیم(ع) و مسابقات بخش آقایان نیز در تالار اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

در همین راستا خبرگزاری ایکنا آذربایجان‌شرقی با چندتن از شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات به گفت‌وگو پرداخته است که در متن زیر می‌خوانید:

مهدی صفرزاده، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: قرآن می‌تواند انسان را به جایگاهی در زندگی برساند که بداند متعلق به این دنیا نیست و در این دنیا مسافری بیش نیست و تنها مأموریتی که در این دنیا دارد جلب رضایت پروردگار و جمع آوری توشه برای آخرت است و با سختی‌هایی که الان در جامعه به وجود آمده است نباید ایمانش سست شود چون حقیقتاً این سختی‌ها آزمونی از سوی خداوند هستند.

وی افزود: انس با قرآن معنای واقعی زندگی را به من فهمانده است. در هرجایگاهی که الان در آن قرار دارم به برکت انس با قرآن بوده است.  در حال حاضر مدیر آموزشی مؤسسه قرآنی امام رضا (ع)شهر سردرود و همچنین مدیر قرآنی آستان مقدس امامزاده سید محمد کججانی تبریز هستم و جلسات حفظ در این اماکن مقدس دارم و خوشبختانه خروجی های موفقی هم داشته‌ایم. تلاشم این است که تمام عمرم را وقف قرآن بکنم.

این حافظ کل قرآن کریم در توصیه به جوانانی که  می‌خواهند حفظ قرآن را شروع کنند، گفت: به هیچ عنوان نباید در حفظ قرآن عجله کنیم و سعی بر اتمام زود هنگام داشته باشیم. بلکه  باید ذهن خود را بر کیفیت محفوظات متمرکز کنیم و همچنین در سختی های احتمالی که ممکن است در اواسط راه پیش بیاید صبور باشیم و به خداوند متعال توکل کنیم.

صفرزاده در رابطه با سطح برگزاری چهل و‌سومین دوره مسابقات قران اوقاف گفت: سطح برگزاری مسابقات اوقاف واقعاً بالاست و معتبر ترین مسابقات در سطح کشور یا می‌توان گفت جهان است و فکر می‌کنم مرحله کشوری مسابقات اوقاف سطح بالاتری نسبت به مسابقات بین المللی کشور های دیگر دارد و از مسئولان محترم استانمان کمال تشکر را دارم.

عمل به قرآن به جوامع تعالی می‌بخشد

محمد ملازاده، حافظ کل قرآن نیز با اشاره به اینکه از دوران نوجوانی نزد استاد زارعان شروع به یادگیری و حفظ قرآن کرده، گفت: بدون قرآن نمی‌شود سعادت آخرت را بدست آورد. چرا که یکی از توصیه‌های اصلی پیامبر کتاب الهی بود و بدون تمسک به آن نمی‌توان سعادت آخرت را بدست آورد. اگر قرآن در عمل، رفتار، گفتار، شخصیت انسان و جامعه ظهور و بروز پیدا نکند، هرگز به قرآنی شدن انسان و جامعه نخواهد انجامید، عمل به قرآن کریم جان‌ها را منقلب می‌کند و به جوامع تعالی می‌بخشد.

وی بزرگترین هدیه‌ای که دریافت کرده را همان توفیق حفظ قرآن کریم که خداوند متعال به او عطا کرده است می‌داند و ادامه می‌دهد: قرآن و دستورات ارزشمند آن در ابعاد مختلف زندگی من تاثیرات بسیار مثبتی گذاشته است که در حالت کلی می‌توانم بگویم فکر و ذهن مرا برای اطاعت از فرمان خداوند سوق داده است.

ملازاده، ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه را باید از مدارس آغاز کنیم و در هر مرحله‏‌ای، اعم از آموزش روخوانی و روان‏خوانی یا مفاهیم و مانند آن، باید سعی شود که علاقه دانش‌‏آموزان نسبت به درس و کلاس افزایش یابد و شور و شوقی برای بهره بردن از این کتاب آسمانی در آنها به وجود آید.

این حافظ کل قرآن، در رابطه با سطح برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: سطح برگزاری مسابقات اوقاف در تمام رشته ها بالا است  که استعدادهای درخشان قرآنی زیادی را کشف کرده است.

مشکل خاصی نداشته‌ایم

همچنین محمدرضا فقیهی‌نیا، قاری قرآن کریم، گفت: سطح مسابقات بسیار بالا رفته است و می‌توان گفت تنها کسی توان راهیابی به مسابقات کشوری را خواهد داشت که از جان و دل مایه گذاشته و در یک سال اخیر تمرین کرده است.

یادآور می‌شود که مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف آذربایجان شرقی 15الی 16 مردادماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha