برگزاری کاروان شادی به مناسبت عید غدیر خم در اهر
کد خبر: 3915057
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

برگزاری کاروان شادی به مناسبت عید غدیر خم در اهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر از برگزاری کاروان‌های شادی توسط هنرمندان و مداحان این شهرستان در عید غدیر خم خبر داد.

برگزاری کاروان شادی به مناسبت عید غدیر خم در اهرحجتالاسلام حسین ستاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری تمام برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و غیره در سراسر کشور دچار تغییراتی بود که شهرستان اهر نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: با توجه به عدم اجتماع مردمی بدلیل بیماری کرونا ویروس در مراسمات فرهنگی و مذهبی پیش رو، تصمیم به برگزاری متفاوت جشن عید غدیر خم با راه‌اندازی کاروان‌های شادی خودرویی با همراهی هنرمندان و مداحان این شهرستان در محله‌ها و مجتمع‌های پرجمعیت شهری که امکان دیدن از داخل مجتمع هاست شده که در روز عید غدیر برنامه‌های شاد و مذهبی به همراه مولودی، مداحی و دعا به صورت کاروان شادی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ستاری همچنین از برگزاری مسابقه خطبه عید غدیر نیز خبر داد و گفت: طراحی این مسابقه صورت گرفته و در سایت نیز موجود است که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مسابقه در این مسابقه شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود احادیث متعدد در خصوص اطعام نیازمندان در عید غدیر خم افزود: احیای سنت حسنه اطعام به نیازمندان در این روز بسیار مهم بوده و تاکنون برای این امر ۱۵۰۰ غذا برای پخت و پز آماده کرده‌ایم که امیدواریم با همراهی و کمک هیئات و خیرین اهری تا روز عید این تعداد افزایش پیدا کرده تا بعد از پخت توسط موکب اربعین این شهرستان بین نیازمندان توزیع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر همچنین گفت: این اداره در طول دهه امامت و ولایت اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف تخصصی و زیست بوم منطقه‌ای ویژه استانی و شهرستانی کرده که از جمله برنامه‌ها می‌توان به نشست‌های تخصصی با ۱۲ گروه ، مداحی، هنرمندان، اصحاب رسانه، معلمان و فعالان قرآنی و تربیتی، هیئت های مذهبی، روحانیون، حوزه های علمیه و غیره اشاره کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر در خصوص برگزاری مراسمات و عزاداری ماه محرم نیز گفت: هیئات و گروه‌های عزاداری این شهرستان تنها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به عزاداری کنند و درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ایجاد اجتماعات، طبق قانون با هیات‌ها و گروه‌های عزاداری برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha