جهاددانشگاهی الگوی خودباوری و خوداتکایی ایرانی است
کد خبر: 3915153
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

جهاددانشگاهی الگوی خودباوری و خوداتکایی ایرانی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، از جهاددانشگاهی به‌عنوان یک الگوی کامل در عرصه خودباوری و خوداتکایی در کشور نام برد و گفت: اگر بخواهیم یک نمونه خوب از تکیه ‌بر دانش و توان داخلی را مثال بزنیم آن جهاددانشگاهی است، چراکه امروز جهاددانشگاهی حرف گزین در تولید علم در کشور است.

جهاددانشگاهی؛ نماد کامل خودباوری و خوداتکایی در کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ۱۶ مردادماه، در بازدید از جهاددانشگاهی و ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، گفت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه علمی و جهادی و مولود انقلاب اسلامی و با روحیه جهادی و انقلابی خدمات شایان علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی به کشور ارایه کرده است و اقدامات ماندگاری در طول چهل سال تشکیل انجام داده است که از آن جمله می‌توان مهمترین آن به ایجاد پژوهشگاه رویان در سطح کشور و مرکز درمان ناباروری در استان و همچنین مراکز فرهنگی تأثیر‌گذاری، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگو‌های مناسب در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگو‌ها برای تلاش جهادی است، شرایط امروز کشور ما به‌گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.
جهاددانشگاهی باید حرف گزین و حرف برتر در همه زمینه‌ها باشد، فلذا جهاددانشگاهی امروزه بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است.
بدری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه و جامعه بوده و تلاش می‌کند با نگاه علمی و کاربردی به نیاز‌های جامعه و کشور پاسخ مناسب دهد.
وی اظهار کرد: برای ایجاد ارتباط سازنده و ثمربخش بین دانشگاه و صنعت همکاری همه جانبه سازمان ها، نهاد‌ها و صنایع یک ضرورت انکارناپذیر است.
این نهاد با راه‌اندازی مراکز فرهنگی و آموزشی و مراکز رشد در مسیر شکوفا کردن استعدادها، بکارگیری نیروی خلاق جوانان، کشف حلقه‌های مفقوده علمی و مدیریت این بخش برای حرکت در مسیر رونق تولید و فناوری گام برمی‌دارد و توانسته است در این امر موفق عمل کند.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر عمیق اخبار خبرنگاران و رسانه‌ها در جامعه گفت: این قشر زحمتکش با وجود این که تولیدکننده موثر در عرصه فرهنگ هستند، ولی از درآمد منطقی دور افتاده‌اند و چندان بهره‌مند نیستند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خبرنگاران وقایع‌نگارانی هستند که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌‏دارند و توان اندیشه و قلم خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏‌گیرند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آنهاست.
در ادامه این دیدار، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، گفت: ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی است که امسال چهلمین سالروز تاسیس این نهاد علمی و انقلابی را در حالی گرامی می‌داریم که در یک حرکت جهادی در دانش و فناوری، این مجموعه پل ارتباطی صنعت و دانشگاه محسوب می‌شود.
اوچی اردبیلی، با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا و ایکنا در بدنه جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: همکاران ما در این دو مجموعه رسانه‌ای با تولید بیش از ۲ هزار خبر در ایسنا و ۱۵۰۰ خبر در ایکنا سعی کردند به امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی افکار عمومی در سال گذشته کمک کنند.
وی فعالیت حوزه انتشارات جهاد دانشگاهی را یادآور شد و بیان کرد: به همت این مجموعه ۲۵ جلد کتاب تهیه، تدوین و انتشار یافته و قرار است در سالجاری نیز در این حوزه آثار ارزشمند جدیدی تالیف و منتشر شود.
اوچی تصریح کرد: انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای تولید و پرورش گونه‌های دارویی بومی هست که جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر آغاز کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم اکنون تولید و پرورش ۳ گیاه دارویی بابونه، قره قاچ و کوبر بومی انحصاری استان اردبیل محور فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز رشد جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: کار‌های تحقیقاتی در زمینه فندق در جنگل‌های فندقلو از دیگر فعالیت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که طی سال‌های اخیر در جهاد دانشگاهی آغاز شده و تاکنون کار‌های مهمی در این زمینه از جمله ارتقا سطح آزمایشگاه‌ها و کار‌های تحقیقاتی و اخذ زمین برای کشت گونه‌های ژنتیکی مقاوم در برابر سرمازدگی است.
عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل، خاطر نشان کرد: ۱۶ شرکت فناوری در مراکز رشد جهاد دانشگاهی با ۳۴ طرح فناور در حال انجام کار‌های تحقیقاتی هستند و ۳ شرکت دانش بنیان نیز در کنار این شرکت‌ها در حال فعالیت در زمینه کار‌های تحقیقاتی و علمی هستند.

انتهای پیام
captcha