کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3915177
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی

پیشکسوت قرآن و داور مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: هر چند امسال به دلیل بیماری کرونا تعداد شرکت کنندگان کم شده ولی مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است.

کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقیمجید باوردی، پیشکسوت قرآنی و سرپرست داوران مرحله استانی چهل‌وسومین دوره سراسری مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که پیشرفت چشمگیری در برگزاری مسابقات احساس می‌شود، گفت: این مسابقات وضعیت قاریان و حافظان را مورد ارزیابی قرار داده و موجبات پیشرفتشان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه به خاطر شیوع بیماری کرونا بسیاری از شرکت کنندگان نتوانستند شرکت و در مسابقات حضور پیدا کنند افزود: ۳۰۷ نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۴ نفر آقا و ۱۵۳ نفر از بانوان هستند که طی دو روز در 11 رشته آوایی و یک رشته کتبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

باوردی، ادامه داد: آزمون کتبی مرحله استانی رشته تفسیر عمومی و رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات نیز به‌صورت همزمان با سراسر کشور، ۲۴ مردادماه با حضور ۶۳ شرکت‌کننده در تبریز برگزار خواهد شد.

داور مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، افزود: هر چند امسال به دلیل بیماری کرونا تعداد شرکت کننده گان کم شده است ولی مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و شرکت کنندگان سطح بالایی دارند که این نشان از پیشرفت قابل مشاهده نسبت به دوره های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات اوقاف بزرگترین مسابقه در سطح کشوری و بین‌المللی است افزود: ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآنی و ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن است و سازمان اوقاف هم با عملکرد درخشان خود امسال چهل و سومین دوره از این مسابقات را برگزار می کند.

باوردی با اشاره به دشواری‌های داوری افزود: مسئله داوری و قضاوت در زمینه قرآن چون قرآن کتاب عدالت است و مسئله عدالت و موضوع رعایت عدالت آیات متعددی در قرآن کریم دارد، کار دشواری است اما مثل دوره های قبلی با دعوت از اساتید و داوران برجسته قرآنی به صورت کاملا تخصصی متسابقین داوری خواهند شد.

سرپرست داوران چهل و سومین دوره مسابقات سراسری اوقاف آذربایجان شرقی، با بیان اینکه باید در رفع مهجوریت قرآن و اجرا کردن فرمان‌های آن، تلاش شود، افزود: باید دقت کنیم که اکتفا به آموزش، تعلیم و قرائت، تدبر و شناخت مفاهیم قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی، تنها می‌تواند ظاهر و نام قرآن را از مهجوریت و غربت برهاند در حالی که مهجوریت و غربت اصلی، عمل نکردن و اجرا نشدن فرامین و اهداف قرآنی در عمل و رفتار مردم و متن جامعه است.

انتهای پیام
captcha