خبرنگاران قلم خود را در خدمت به ارزش‌های دینی و انسانی به کار گیرند
کد خبر: 3915186
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

خبرنگاران قلم خود را در خدمت به ارزش‌های دینی و انسانی به کار گیرند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: رسانه امروزه دارای قدرت بسیاری است، بطوری که قلم خبرنگار می‌تواند تغییرات و تحولات بزرگی ایجاد کند، بنابراین باید ارزش قلم خود را دانست و آن را در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی به کار گرفت.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: قلم، سلاحی است که خبرنگاران در دست دارند و این سلاح آن‌قدر مقدس است که خداوند در قرآن به آن سوگند خورده و سوره‌ای نیز به این نام وجود دارد.‏

وی اظهار کرد: رسانه امروزه دارای قدرت بسیاری است، بطوری که قلم خبرنگار می‌تواند تغییرات و تحولات بزرگی ایجاد کند، بنابراین باید ارزش قلم خود را دانست و آن را در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی به کار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: خبرنگاران با توجه به قدرت قلم و بیانی که دارند، از یک‌سو می‌توانند مطالبات مردمی را به گوش مسئولان برسانند و از سوی دیگر، می‌توانند بازوی کمکی دولت و نهادهای انقلابی باشند و خدمات نظام را در جامعه به تصویر بکشند.

وی بیان کرد: یک نمونه از حوزه‌هایی که اصحاب رسانه می‌توانند به زیبایی در آن نقش‌آفرینی کنند، حوزه وقف است؛ خبرنگاران می‌توانند نسبت به اهمیت و کارکرد وقف در جامعه به روشنگری پرداخته و به عنوان «یاوران وقف» به ترویج این سنت حسنه کمک کنند.

مؤمنی‌مقدم در ادامه از همراهی خبرگزاری ایکنا در پوشش رویدادها و تولید محتوا با موضوع وقف، قدردانی کرد و افزود: وقف اختصاص به فرهنگ و مذهب خاصی ندارد، بلکه در سرتاسر دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه رسانه یکی از ابزارهای قدرتمند است که می‌تواند به ترویج وقف در جامعه کمک کند، اظهار کرد: رسانه‌ای که در نظام اسلامی فعالیت می‌کند، شایسته است که از ظرفیت خود برای ترویج این سنت حسنه استفاده کند.

این مقام مسئول بیان کرد: خبرگزاری ایکنا با توجه به ماهیت قرآنی آن، علاوه بر پوشش مناسب رویدادهای قرآنی، می‌تواند در ترویج وقف و به‌ویژه وقف قرآنی که متأسفانه در جامعه کمتر به آن پرداخته شده، بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha