موسسات قرآنی شهرستان‌ها حمایت شوند
کد خبر: 3915257
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

موسسات قرآنی شهرستان‌ها حمایت شوند

قاری قرآن کریم، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی بسیار حرکت مثبتی است، گفت: متاسفانه در شهرستان‌ها امکانات و زمینه‌های پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی آنچنان که باید باشد، نیست. مسئولان مخصوصاً در شرایط بحرانی اکنون به فکر مؤسسات قرآنی در شهرستان‌ها باشند تا با حمایت مؤسسات قرآنی شاهد شکوفایی استعدادهای قرآنی در سطح کشوری و بین المللی باشیم.

موسسات قرآنی شهرستان‌ها حمایت شوندموسی قیاسی، قاری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی گفت: تمام آرامش زندگی خود را مدیون قرآن هستم و از این بابت همیشه خداوند را شاکرم. بدون شک تمام برنامه‌های زندگی انسان در قرآن مشخص شده است و می‌توان گفت راهنما و نقشه زندگی انسان قرآن است و اگر کسی از آن غافل شود در وهله اول آرامش و نشاط خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: قرآن برای من مانند یک دوست و رفیق صمیمی هست. دوستی که در تمام مراحل زندگی سراسر سود بوده است. دوستی که هر لحظه از آن مطالب جدیدی یاد می‌گیریم و همیشه سخنانش برایمان تازه و جدید هست.

قیاسی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی بسیار حرکت مثبتی است افزود: متاسفانه در شهرستان‌ها امکانات و زمینه‌های پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی آنچنان که باید باشد، نیست، باید مسئولین مخصوصاً در شرایط بحرانی اکنون به فکر مؤسسات قرآنی در شهرستان‌ها باشند تا با حمایت مؤسسات قرآنی شاهد شکوفایی استعدادهای قرآنی در سطح کشوری و بین المللی باشیم.

این قاری قرآن، با اشاره به اینکه قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی نیست: ادامه داد: قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد. به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

وی گفت: اگر جوانان ما وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند و در پی کسب معارف قرآن و پس معرفت الهی باشند، در می‌یابند که منظور از انس با قرآن فقط تلاوت ظاهری قرآن نیست و در دستورات اسلامی فقط توصیه به تلاوت قرآن نشده، بلکه توصیه مکرر به بهره مندی از معارف گرانبهای قرآن هم شده است. یکی از مباحثی که در قرآن اهتمام خاصی به آن داده شده است، الگودهی به جوانان از جهات مختلف است که همین نشان دهنده اهمیت جوانی و توجه ویژه خداوند به جوانان است.

انتهای پیام
captcha