زمینه حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی در شهرستان‌ها فراهم شود
کد خبر: 3915322
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

زمینه حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی در شهرستان‌ها فراهم شود

حافظ کل قرآن و عضو هیئت داوران چهل‌و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، گفت: در بحث تلاوت، قاریان و حافظان کلام الهی باید به مفاهیم قرآنی توجه بسیار بیشتری داشته و تمرکز خود را در این زمینه افزایش دهند.

ضرورت توجه به مفاهیم توسط  متسابقین قرآنیوحید غفران‌نیا، حافظ کل قرآن و عضو هیئت داوران چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: شرکت کنندگان در مسابقات در بخش مفاهیم باید خیلی بیشتر از این تلاش کنند. جا دارد که در بحث تلاوت قاریان و حافظان کلام الهی به مفاهیم قرآنی توجه بسیار بیشتری داشته و کار و تمرکز خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی در ادامه بحث تجوید را مورد توجه قرار داد و افزود: متسابقین همچنین باید در بحث تجوید هم باید مهارت‌های خود را تقویت کنند. با وجودی که اساتید قرآنی تبریز در رشته تجوید و مفاهیم بسیار مجرب هستند ولی مشاهده می‌شود که سطح تجوید و مفاهیم تعدادی از متسابقین در حد قابل قبول نیست و باید بیشتر دقت و تمرکز داشته باشند.

غفران‌نیا، ادامه داد: متسابقین باید ذهنیت حرفه‌ای خود را تقویت کرده و به داشته‌های خود بسنده نکنند، آنها باید همیشه روند رو به رشد داشته و خودشان را به روز نگه دارند و هرسال نسبت به سال قبل یک قدم پیشرفت محسوس تری داشته باشند تا نمایندگان شایسته‌تر و بهتری برای کسب افتخارات ملی و بین المللی برای شهر تبریز باشند.

حافظ کل قرآن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر مسابقات قرآنی ادامه داد: تاثیر ویروس کرنا بر تمام ابعاد جامعه انکار شدنی نیست و شاهد هستیم در بسیاری از عرصه‌ها تاثیر منفی دارد. در مسابقات قرآنی هم شاهد هستیم که تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات کاهش یافته است.

غفران نیا اظهار کرد: یکی از تاثیرات آن عدم برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه برای این دوره از مسابقات قرآنی است. همچنین استماع عمومی تلاوت برای عموم مردم امکان پذیر نیست و این موضوع مهمی است ولی به هر حال نمی‌توان با همه گیری ویروس کرونا این مراسم ها را برگزار کرد.

داور مرحله استانی چهل‌و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان سطح کیفی متسابقین را افزایش داد تصریح کرد: باید ارگان‌ها و نهادها زمینه حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی قرآن را در تبریز فراهم کنند تا حافظان و قاریان جوان در شهرستان‌ها از ظرفیت آنها بهره مند شوند.

وی ادامه داد: مسابقات ملی و بین‌المللی از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند شبیه سازی این مسابقات با سطح کیفی بالا نیز می‌تواند در ارتقای سطح علمی قرآن آموزان و شرکت کنندگان بسیار مفید و موثر باشد.

غفران‌نیا، در پایان کیفیت داوری این دوره از مسابقات را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ ظرفیت موجود انتظار می‌رفت تعداد متسابقین بیشتر از این تعداد باشد ولی به لحاظ داوری و نحوه اجرای مسابقات در سطح بالایی بود. مخصوصاً اینکه به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی نیز خوب بود و جای تشکردارد.

انتهای پیام
captcha